Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Istället för whiteboard...  (läst 15239 gånger)

Snickan

  • Inlägg: 193
  • En ganska så nöjd hästtjej!
    • Värmland
SV: Istället för whiteboard...
« Svar #20 skrivet: 12 aug-11 kl 08:23 »
Kan du inte sätta en färgad plastfilm på baksidan av glaset, en sån som fäster "av sig själv"(statisk?) utan klister. Då kan du ju byta när/om du vill ha en ny färg?

ylvak

  • Inlägg: 202
  • Allt kommer till den som vill.....eller?
    • Västergötland
    • Vita Creo
SV: Istället för whiteboard...
« Svar #21 skrivet: 12 aug-11 kl 23:15 »
Kan du inte sätta en färgad plastfilm på baksidan av glaset, en sån som fäster "av sig själv"(statisk?) utan klister. Då kan du ju byta när/om du vill ha en ny färg?
Det var ju inte dumt, men då MÅSTE jag köra med spegelfästen som inte heller var ett dumt förslag. Jag kan se framför mig att den självhäftande plasten är kvar på väggen å glaset i 1000 bitar på golvet.....Glasen ligger på verandan och mognar...... ;D ;D
48 årig tjej fast inte en dag äldre än tjugosjutton.

Skogsvilde

  • Inlägg: 16999
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Istället för whiteboard...
« Svar #22 skrivet: 18 aug-11 kl 22:44 »
Snubblade över två glas-skivor i lämplig storlek på loppis för 20 spänn - slog till! Men nu till färg, glasfärg? E det nån som etsar? Skulle det vara risk att den släpper om jag använder nån annan färg? Vill ju inte att två glasskivor ramlar i golvet.(Det räcker med att katten fastnade i en fotogenlampa drog med sig den över golvet tills glaset krashade och drog med sig 5 tavlor vars glas också krashade häromdan, mycket glas blir det....)


Orange i mitt 70-talsblåa kök, låter inte det fint? ;)

Inte limma!!!    Gör i stället en lister som du sätter i väggen, med en fals i listen så kan glaset inte komma nånn vart i heller och du har en chans att plocka ner glasen om du av någon anledning skull vilja det.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

ylvak

  • Inlägg: 202
  • Allt kommer till den som vill.....eller?
    • Västergötland
    • Vita Creo
SV: Istället för whiteboard...
« Svar #23 skrivet: 18 aug-11 kl 22:59 »
Inte limma!!! 

Lugn å fin, jag lovar att inte limma.  ;)Men dörren skall jag ändå inte behålla sen.....
Lister är bra idé.
Har just nu ingen klyvsåg men skall få snart. 
Ännu inte (gratis) hittat rätt kulör orange.........Nån som har en slatt plast-färg i ohygglig kulör....... ;)
48 årig tjej fast inte en dag äldre än tjugosjutton.

enetkarin

  • Inlägg: 200
  • Njuter av livet, bakar dinkelbröd.
    • Västergötland
SV: Istället för whiteboard...
« Svar #24 skrivet: 18 aug-11 kl 23:16 »
Jag satte upp gul "bokplast" alltså sånt man klär om skolböcker med, fäste det med dubbelhäftande tejp på ett par skåpsdörrar i köket ... Får se hur länge det sitter kvar ...

ylvak

  • Inlägg: 202
  • Allt kommer till den som vill.....eller?
    • Västergötland
    • Vita Creo
SV: Istället för whiteboard...
« Svar #25 skrivet: 19 aug-11 kl 00:03 »
Jag satte upp gul "bokplast" alltså sånt man klär om skolböcker

Självhäftande plast finns ju oxå, träimmitation och så...... :P :P :P
Fast det är nog dyyrrrrt. Tyskarna gillar nog sånt för på Hornbach finns ett herrans sortiment!
48 årig tjej fast inte en dag äldre än tjugosjutton.

Just_me

  • Inlägg: 1409
    • Småland
SV: Istället för whiteboard...
« Svar #26 skrivet: 19 aug-11 kl 01:13 »
Färg so, fastnat (tex. lämnat rosa moln :P ) får man enklast bort med en whitebord penna! Bara kludda över och torka bort.
Samma funkar om du råkar ta fel penna, typ en permanent marker på din whitebord. :)

Jag gjorde en enorm whitebord på jobbet med en glasskiva som skulle kastas och en karta med stora vita fält att skriva på, blev hur bra som helst!

christinag

  • Inlägg: 1912
  • Täljstenfantast
    • Västmanland
SV: Istället för whiteboard...
« Svar #27 skrivet: 19 aug-11 kl 01:31 »
Huh, detta påminner mig om när jag skulle läsa dikter på ett möte i en hyrd lokal en gång. Det fanns en whiteboardtavla som kostade typ 58.000:- och några barn i publiken .... och fel sorts pennor i hållarna. Ni kan ju gissa vad som hände när vi skulle göra i ordning lokalen och gå hem  :o :o :o Panik utbryter. Jag hade dock några plastsudd med mig (konstigt, jag använder inte ens blyertspennor!) och detta löste problemet med tre personer som hjälptes åt att sudda med förenade krafter i en dryg timme. PHUUUUH  Hade ett snack med vaktmästaren per telefon dagen efter. Vi kunde ju inget för att det fanns fel sorts pennor (permanent markers!) framme.

Gissa om det var kul på tavlan. Det var KOMPLETT fullklottrat flera kvadratmeter ;D
Demokrati: 2 vargar och 1 lamm röstar om lunchmenyn.
Frihet: Ett väl beväpnat lamm opponerar sig mot omröstningen.

ylvak

  • Inlägg: 202
  • Allt kommer till den som vill.....eller?
    • Västergötland
    • Vita Creo
SV: Istället för whiteboard...
« Svar #28 skrivet: 11 sep-11 kl 23:34 »
Ganska klart, bara själva pennan skall inköpas. Ska försöka få in en bild här sen. Får se om det går!
48 årig tjej fast inte en dag äldre än tjugosjutton.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

424 gäster, 6 användare (1 dolda)
Limpans, Corvus, Emma Lennartsson, von tratt, Burn0ut

* Forum

* Om tidningen Åter



- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser