Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Boande "unge"???  (läst 1221 gånger)

neppelina

• Det blir inte roligare än man gör sig =)
    • Västergötland
Boande "unge"???
« skrivet: 04 aug-11 kl 06:44 »
En av mina jättar boade första gången när hon va 3,5 månader. Aldrig varit med om detta. Ett jättefint fint bo som hade varit perfekt till ungar, bättre än vissa riktiga mammors  ;) Hoppade till det å så i nga dagar sen va hon aldrig där.

Nu är hon 5,5 månad å har gjort om samma sak igen ??? :o
Har aldrig varit med om liknande. Jättar blir ju könsmogna väldigt sent så va e det med denna tjej  ::)

Kan tillägga att hon bor i en stor hästbox tillsammans med en halvsyster å har gjort sen hon va 8 veckor.
Å jag är 100% att båda är tjejer :P
Bor på landet med man, 3 barn, finulls får, belgiska jättar, franska vädurar, rexar & vita lant kaniner, höns & myskankor, 5 katter & 2 hundar......fullt upp mao =)

Chast

• Övriga världen
SV: Boande "unge"???
« Svar #1 skrivet: 04 aug-11 kl 14:10 »
Vad lustigt! Jag har ingen aning om varför hon gör så, hon kanske tycker det är kul :P :-[

OT - Jag ville bara säga att HåkanBråkan har det bra hemma hos oss, och han har inte glömt av hur man skvätter :D

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
« Svar #2 skrivet: 05 aug-11 kl 00:00 »
Första brunsten kan komma så tidigt som vid 10-12v och därmed även första skendräktigheten =). Eller dräktigheten! Om man inte ser upp :P.

Låter som en lovande avelshona =).
//Lina

neppelina

• Det blir inte roligare än man gör sig =)
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 05 aug-11 kl 09:28 »
OT - Jag ville bara säga att HåkanBråkan har det bra hemma hos oss, och han har inte glömt av hur man skvätter :D

Ha ha ja, de va ju tur att jag varnade dig innan då  :P.
Härligt att höra att han har det bra  ;D.

Första brunsten kan komma så tidigt som vid 10-12v och därmed även första skendräktigheten =). Eller dräktigheten! Om man inte ser upp :P.

Låter som en lovande avelshona =).

Ok. Oxå tänkt detta givetvis men kunde aldrig tro att en jätte kunde vara så tidig, men det är nog som du säger.
Ja, de lär nog inte vara svårt att få henne parad, kan jag tro  :D
Bor på landet med man, 3 barn, finulls får, belgiska jättar, franska vädurar, rexar & vita lant kaniner, höns & myskankor, 5 katter & 2 hundar......fullt upp mao =)

Dela detta:

* Inloggade just nu

599 gäster, 1 användare
Be

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser