Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp han är borta...  (läst 2374 gånger)

tobotroll

• Uppland
    • Tobotroll
Hjälp han är borta...
« skrivet: 04 aug-11 kl 00:03 »
Jag har varit kaninvakt åt världens mysigaste kaninherre nu under semestertid. Igår kväll lyckades han ta sig ut ur buren och sen dess har vi inte sett till honom. Försvinner dom långt eller håller de sig i krokarna? Vi bor på landet så jag har i bakhuvudet hela tiden att nån räv blivit mätt men jag hoppas ju ändå..(det var ruggigt jobbigt att berätta för ägaren som hade planerat att hämta sin kanin imorgon)
Har ni några tips på hur de beter sig när de kommer ut så tar jag gärna emot dom, jag har ingen aning då det här var första gången som jag har haft kanin..
Ju fler desto bättre:)

Nedley

• Västergötland
SV: Hjälp han är borta...
« Svar #1 skrivet: 04 aug-11 kl 00:25 »
Håll utkik i skymning och gryning - då kan den nog komma fram! Vet flera som släppt ut sina kaniner i trädgården och de höll sig i närheten utan att rymma. Har den någon bur så ställ den så den ev kan hitta tillbaka till den.

Lycka till - hoppas det ordnar sig!!!

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #2 skrivet: 04 aug-11 kl 00:28 »
yes, de brukar hüller sig nära ett tag.. kanske kan du ordnar en annan kanin som lockmedel.. de älskar ju sällskap.

annars rekommenderas kattfällor...

/Januschka
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

Qiz

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 04 aug-11 kl 07:53 »
När jag hade stora boxar till ungdjuren så hände det titt som tätt när jag mockade eller fodrade att några gick på promenad. Eftersom de aldrig gick längre än runt omkring lagårn och dessutom hoppade självmant in i lagårn igen efter nån timme så var jag inte så orolig. Unnade dem gärna den lilla upptäcksfärden.  :D
Skillnaden är väl att jag har många kaniner så de kanske som Januschka säger höll sig i krokarna pga resten av gänget.
Tror på Nedleys tips. Ställ ut en bur med något gott i, tex kraftfoder eller vad nu han har som favvokäk. Håller tummarna att han skuttar in igen.
Zandra

tobotroll

• Uppland
    • Tobotroll
« Svar #4 skrivet: 04 aug-11 kl 22:32 »
Nu har jag lånat en kanin av en snäll bekant som är installerad på baksidan mot skogen jag har även lagt ut en massa gottis på tomten så nu håller jag tummar och tår att räven blir snuvad på ett skrovmål.

Vildrosens

• -
« Svar #5 skrivet: 05 aug-11 kl 19:40 »
Min kastrerade hane lever fritt på vår gård, han håller sig här, ligger gärna utanför de andra kaninernas bur. Ställ fram nåt smarrigt så kanske h*n kommer tillbaka.

Anna S

• Glad 26åring som älskar både små och stora djur.
    • Södermanland
    • Afrikanska Dvärggetter
« Svar #6 skrivet: 09 aug-11 kl 09:15 »
Min kanin rymde förr förra sommaren, men kunde ropa på honom så kom han tillbaka.
Vet många som har sina lösa på tomten ect, så förhoppningvis så kommer han fram snart. *Håller tummarna*
Jobbar med djur och barn, har själv häst, hund, kanin, getter och hamstrar, kika gärna på www.dvarggetter.n.nu :)

Qiz

• Västergötland
« Svar #7 skrivet: 09 aug-11 kl 10:12 »
Hur har det gått?
Zandra

tobotroll

• Uppland
    • Tobotroll
« Svar #8 skrivet: 11 aug-11 kl 21:03 »
Ingen kanin :( Räven har nog fått sig ett skrovmål som det verkar...men till dotterns stora lycka så behåller vi jätten som vi lånade för jag blev lite frälst i det här med att ha kanin. Dom är ju himla goa husdjur ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

621 gäster, 1 användare
Numera

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser