Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Saknade testiklar?  (läst 1799 gånger)

kanka

• Västerbotten
Saknade testiklar?
« skrivet: 24 jul-11 kl 20:58 »
Hur länge ska man vänta innan man ger upp att testiklarna
ramlar ner på en Hamiltonhane?
Buden från veterinärer är väldigt skilda bud, allt från
3 månader - 1 år?

Någon med erfarenheter av "sena" hundar?

Hälsningar från torpet
Det ska bara gå, 4600 kvm har jag till förfogande.

vallhunden

• Västergötland
SV: Saknade testiklar?
« Svar #1 skrivet: 25 jul-11 kl 13:49 »
Jag har hört talas om en hund som fick ner dom så sent som strax innan han fyllde året, men har de inte kommit ner vid 6-7 månaders ålder, så är det nog egenligen rätt så kört... :o
Du kan känna med fingrarna längs ljumsken var de ligger någonstans! Om de inte finns i ljumsken utan ligger inne i buken, så är det inte alls bra. Bukväggen sluter sig så att de inte kan komma igenom hålet vid en viss ålder.
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Dela detta:

* Inloggade just nu

563 gäster, 2 användare
javill, Jonas_

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser