Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:   hö mängd per kanin/dag ???  (läst 12048 gånger)

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: hö mängd per kanin/dag ???
« Svar #20 skrivet: 02 aug-11 kl 07:00 »
Ja, ett foto på challe:)s djur vore intressant.  Gotlandskanin 6 kg, otroligt!  Men en blandning, det kan jag förstå.

Kraftfoder för 8:-/kg, det skulle jag inte köpa, så länge säden kostar runt 2 - 3 kronor.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

challe:)

• Småland
« Svar #21 skrivet: 03 aug-11 kl 09:18 »
hej! har inga bilder just nu.
det ska vara renrasiga gotlänningar enligt papprena jag fick när jag köpte dom.
dom hoppar runt i hagar som är ca 1500kvm med ett litet hus på en kvm. så dom äter mycket ogräs. men på sommaren  får dom inte 1kg hö bara på vintern för jag trodde vi pratade om till vintern.
Här bor hästar,hund,katter, Blekingeankor, höns:sebright, dv kochin,silkes,lomhann, dorking och ett gäng blandraser!

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #22 skrivet: 03 aug-11 kl 12:33 »
1 kilo hö för en kanin ?? Ändra vi pa uppgifterna nu eller ...??    ???

Har du fatt genbanksintyg med tatueringsnummer och allt finns ingen anledning att tvivla pa djurens renrasighet och inte tror jag att de väger 6 kilo i sa fall. Men det kan din kontaktperson bedömmer mycket bättre än jag t.ex.

Hoppas de mar bra i alla fall och lever väl och länge.

/Januschka

Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

Dela detta:

* Inloggade just nu

445 gäster, 2 användare
Ett svart får, Mmmm

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser