Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pälstapp  (läst 2357 gånger)

Kristofer

Pälstapp
« skrivet: 23 jul-11 kl 21:01 »
Mina linderödssuggor tappade det mesta av pälsen häromveckan när jag var bortrest. Dock inte galten. Jag tog för givet att det hade med gyttjebaden och efterföljande gnuggande/skrapande mot lada och badkar att göra. Men jag undrar ändå, är det som det ska? Hur mycket päls har era linderödssvin på sommaren?

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
SV: Pälstapp
« Svar #1 skrivet: 25 jul-11 kl 11:14 »
Min linderödare har också tappat borsen på vissa ställen. Och mina minigrisar har blivit helt nakna.
Grisar brukar fälla en ggr/år men det är inte alltid dom gör det på sommaren. Det är fullt normalt och det växer ut igen.
Jag brukar hjälpa till att ta bort den lösa borsten.
Den kliar ju en del på dom och dom älskar behandlingen.  :D
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Månika

• Hälsingland
« Svar #2 skrivet: 28 jul-11 kl 13:39 »
Säger som Gris-Eva. Mina linderödare är fullpälsade och minigrisarna kala.

Kristofer

« Svar #3 skrivet: 28 jul-11 kl 23:33 »
Jag är lugnad. Fast det är mina linderödssuggor som jag pratar om. Full päls i ansiktet, annars nästan helt nakna. Den lite mindre galten har dock full päls.

Dela detta:

* Inloggade just nu

581 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser