Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hassel - hasselnöt+  (läst 1685 gånger)

zeina66

• Värmland
Hassel - hasselnöt+
« skrivet: 21 jul-11 kl 21:26 »
Hej,jag har hittat flera buskar hassel på mina marker. De största buskarna är 3,5 m höga och det växer nötter,gröna för tillfället. Finns det någon som vet om de går att äta? Hur ska dom se ut för att vara färdiga att plockas? Torkas dom eller? Skulle vara kul ifall någon vet :-\
Allting går - förutom bebisar och tennsoldater

Jennyt

• Västergötland
SV: Hassel - hasselnöt+
« Svar #1 skrivet: 21 jul-11 kl 21:32 »
Det finns en annan nystartad tråd i ämnet och det verkar finnas gott om nötter i år :-X ::) ;D..... visst går de att äta och de är riktigt smaskiga :P Godast färska. Men i den andra tråden skriver någon om att de torkar nötterna i en luftig korg för senare förtäring. I den andra tråden pratade vi oxå om huruvida nötterna går att skörda lite tidigare för att hinna före ekorren. Ljusbruna ska de vara vid skörd ;)

MVH
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

zeina66

• Värmland
SV: Hassel - hasselnöt+
« Svar #2 skrivet: 22 jul-11 kl 11:41 »
Tack så mkt.
Ska genast leta efter tråden :)
Allting går - förutom bebisar och tennsoldater

Dela detta:

* Inloggade just nu

538 gäster, 2 användare
mulen, PetterEngvall

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser