Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad är detta för blomma?  (läst 2421 gånger)

Halte

• Gäst
Vad är detta för blomma?
« skrivet: 16 jul-11 kl 13:19 »
Någon som vet vad detta är för en blomma? Knappt en meter hög, blommor som ser ut som lite mer avlånga blåklockor och de växer i massvis som ett stort blomhav.. Gissningsvis giftig då jag fick smärtor liknande nässelutslag/getingstick  från anklarna upp till knäna i 24 timmar när jag knallat omkring bland blommorna letandes efter ungarnas ena marsvin.

Ingelavw

• hundar,katter,fåglar,en gris
    • Uppland
SV: Vad är detta för blomma?
« Svar #1 skrivet: 16 jul-11 kl 13:42 »
I min värld heter dom jätte blå klocka.. men är inte alls säker på att det är namnet på dom.. jag har blå sen tidigare och nu har jag även fått vita.. jätte vackra.. om dom är giftiga har jag ingen aning om.
Trots mina handikapp,försöker jag ta vara på livet. Djuren gör det enklare.

Ingelavw

• Uppland
« Senast ändrad: 16 jul-11 kl 13:48 av Ingelavw »

Halte

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 16 jul-11 kl 14:01 »
Ja, den skulle det absolut kunna vara.. Men det stod inget om några reaktioner mot kontakt med dem.. Både grabben och jag fick rejäla utslag som kliade/sticktes något förskräckligt..

Ingelavw

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 16 jul-11 kl 17:02 »
 :-\..jo jag såg att du skrev det,jag har alldrig märkt något när jag plockat av mina, jag är känslig mot mycket...
Tyvärr kanske det är så att ni är överkänsliga mot dom? Dom behöver ju inte vara giftiga fast ni får utslag?
Hoppas att ni slipper det igen...vackra är dom i allfall. JAg ska hålla tummarna för att marsvinen håller sig bland maskrosor nästa gång :-)

Dela detta:

* Inloggade just nu

761 gäster, 3 användare (1 dolda)
matematiker, Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser