Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Imorgon eller på söndag kläcks mina första ägg!! :D  (läst 6239 gånger)

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
SV: Imorgon eller på söndag kläcks mina första ägg!! :D
« Svar #20 skrivet: 21 jul-11 kl 17:40 »
Tråkigt att det inte är någon som har svarat..  :-\ Men iaf många som läser! :D

Men nu är det så här iaf.. att jag antar att jag har haft för låg temp och luftfuktighet i min kläckare för inatt så kläcktes en söt liten japanare :) Jag blev så glad! Jätte pigg och frisk! Så nu får den vara i kläckaren till ikväll tänkte jag.. sen var det en kines som var på väg ut när jag åkte hemifrån imorse så jag hoppas att jag får se den när jag kommer hem! :D

Men den som jag pratade om som jag öppnade, den som hade något gult, det gula var näbben som jag såg.. men den var nog inte redo att lämna skalet fast att den hade pickat hål för några dygn sen för den började blöda en del när jag öppnade den.. men den piper och lever iaf. .så jag hopaps att den repar sig :) Sen är det några till som är på väg.. Men vilken tid det tar!! Jag har redan nu bestämt mig för att köpa mig en bättre kläckare då jag inte litar ett dugg på denna eftersom den troligtvis visar fel temp och att man inte kan se vad det är för luftfuktighet.. Men men.. Iaf en som är ute oh jag hoppas att den som är blodig klarar sig.. kan ju vara blodkärlen ifrån skalet.. men jag tror jag måste hjälpa den sen för det ser ut som att den har torkat fast i skalet och på så sätt inte kan komma ut.. Den som är ute och lever brukar ibland picka lite lätt på den, men jag tror att den försöker hjälpa den.. får se om den har tagits sig ur när jag kommer hem.. :) Vad jag är glad nu när iaf 1 är ute och fler som verkar pigga och glada :)

Grattis!!!!
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Anna S

• Glad 26åring som älskar både små och stora djur.
    • Södermanland
    • Afrikanska Dvärggetter
« Svar #21 skrivet: 22 jul-11 kl 08:57 »
Hej!
Jag är en av dem som läst tråden och hållt tummarna för dig och dina vaktlar. Dock kan jag ingenting om dem och har därför inte kunnat svara på någon av dina frågor :(

Men hoppas det går bra för de små nykläckta liven!
Jobbar med djur och barn, har själv häst, hund, kanin, getter och hamstrar, kika gärna på www.dvarggetter.n.nu :)

Miuspius

• Jämtland
« Svar #22 skrivet: 22 jul-11 kl 21:21 »
hoppas det är fler som kommer ut, spännnade att få höra om din kläckning. jag fick hjälp att kläcka så det kan jag inget om men sen har det gått så ont för mig då dom bara dör..... stön. men nu är det 5 kvar i livet och jag hoppas hoppas dom kan klara sig nu. var en kamp detta med vaktlar.....

lycka till!
Maria

carrrrrooooo

• Södermanland
« Svar #23 skrivet: 26 jul-11 kl 12:37 »
Allt går bra här! :) Det är två pigga och friska ungar som springer runt och busar och äter i kycklingburen nu.. En mörk och en mörk med gula fläckar :)

Men mycket otur har vi haft, för jag fick ju först 2 st kycklingar: 1 kines och 1 japan.. Men jag lät dom ligga kvar så att dom skulle hinna torka medans jag var på jobbet.. och klart som f*n så var katterna framme och välte hela kläckaren och alla dom dåvarande okläckta äggen rammlade ner och dom två levande blev nog dyr katt mat.. Och gissa om jag blev arg på dom när jag kom hem!!

Men nu har jag lärt mig om det misstaget och kläckaran gick ju så klart sönder, så jag beställde en ny: En helautomatisk kläckare med vattenpump, den heter: Brinsea Octagon 20 Advance EX Fully Automatic.. Och jag fick hem den igår och jäklar vad jag är nöjd! :) Den är jätte smidig så nu har jag redan laddat den full med nya vaktel ägg och har dom i stängt rum tillsammans med mina kycklingar så nu jäklar kommer inte mina katter i närheten av dom..! Men jäklar vad roligt det är att kläcka fram kycklingar..

Och mina två kycklingar är som sagt pigga och glada så dom komemr nog att klara sig :) Nu ger jag dom mortlad kalkon start.. men kan snart börja ge dom lite grönfoder.. :) Kul är det! :) Tack alla för era fina omtankar!  :D

Uppdatering kommer!!
Ha en underbar dag! :)
// Carro

Dela detta:

* Inloggade just nu

409 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser