Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  frågor ang vaktel ägg  (läst 1489 gånger)

Ytteråhönan

• Jämtland
    • Ytteråns ägg
frågor ang vaktel ägg
« skrivet: 06 jul-11 kl 08:18 »
har lite funderingar kring vakteläggen lyser ni dom för att se om de e befruktade eller låter ni bara det ha sin gång? sen hur långe ska man vänta innan man tar men ska ta bort äggen ur kläckaren har set att det kläcks mellan 16-18 dagar 
Vi är fruarna i två familjer som har en liten hönsbesättning tillsammans
www.ytteransagg.n.nu

kennetshöns

SV: frågor ang vaktel ägg
« Svar #1 skrivet: 06 jul-11 kl 08:29 »
Hejsan
Jag brukar lysa dom ibland men brukar vara svårt att se så ofta får alla ägg ligga kvar i alla fall =)
Haft haft igång till dag 20 sen har det inte kommit fler.
Se om dom är på väg ut och om det syns eller hörs nå
Lycka till
Kenneth

Ytteråhönan

• Jämtland
    • Ytteråns ägg
« Svar #2 skrivet: 06 jul-11 kl 08:49 »
oki tack för ditt svar :)
Vi är fruarna i två familjer som har en liten hönsbesättning tillsammans
www.ytteransagg.n.nu

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #3 skrivet: 06 jul-11 kl 10:46 »
Jag brukar lusa efter en vecka. Även om man inte alltid ser lika tydligt som på hönsägg så är vaktelägg med foster mörkare och obefruktade ägg ljusare.

När jag slutar vända dag 14-15 så brukar jag lysa igen och då ser man tydligt att ägg med kyckling i är mörkt och obefruktade eller där kycklingen dött tidigt är ljusare.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

453 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser