Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vippöron  (läst 2660 gånger)

Hylletorp

• Närke
    • Hylletorp gård
Vippöron
« skrivet: 02 jul-11 kl 16:58 »
Hej!

Har en 12 veckors kaninunge som har fått vippöron. Översta delen på örat har börjat vippa framåt.
Är det nån som har någon teori om varför?

/Camilla
Magpieankor, Bohuslän dals svarthöna, GSV Leghorn, Eksjöhöns, Bronsekalkon, Afrikanska Pärlhöns, Skrattduvor, Guldfasan, Jumbovaktlar, Gotlandskaniner, Mellerudskaniner, Fransk vädur, Hundar, Katter, Marsvin.

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
SV: Vippöron
« Svar #1 skrivet: 02 jul-11 kl 17:19 »
Händer på raser med "för stora" öron. Alltså öron som är långa men tunna. Tyngdkraften :). Även vanligt på stora ståöron där det finns vädur bakåt.
//Lina

Attes matte

• Jämtland
« Svar #2 skrivet: 02 jul-11 kl 17:21 »
Japp, jag har haft flera sån niner, men det har växt bort på alla mina. Öronen växer liksom lite före allt annat ibland verkar det som.  ;D

Såhär såg min Fia ut som ungkanin.  :-*

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Charlotte

• -
« Svar #3 skrivet: 02 jul-11 kl 18:41 »
 På mina angoraungar har det dykt upp när det varit riktigt varmt, vet inte om det är en tillfällighet eller om dom verkligen "slokar" av värmen ;)
Men det har i alla fall växt bort....
                                                        Mvh
                                                    Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Hylletorp

• Närke
    • Hylletorp gård
« Svar #4 skrivet: 03 jul-11 kl 10:00 »
Okey, då ska vi se om det förhoppningsvis rättar till sig.

/Camilla
Magpieankor, Bohuslän dals svarthöna, GSV Leghorn, Eksjöhöns, Bronsekalkon, Afrikanska Pärlhöns, Skrattduvor, Guldfasan, Jumbovaktlar, Gotlandskaniner, Mellerudskaniner, Fransk vädur, Hundar, Katter, Marsvin.

Solbakkenlias

• Solbakkenlias kaniner
« Svar #5 skrivet: 03 jul-11 kl 10:29 »
De har for lite veske i kroppen, fortalte vertinær til meg for mange år siden. Prøv og få den til og drikke mer vann!
Engelsk Scheck, er ingen kanin med så lange ører, men unger av denne ras er velig utsatta for slakka ører  i 8-10 ukers alder om det er veldig varmt.
Hilde Haakenstad
Glåmdak kaninforening
Norge

Snarrbon

• Om du inte provar vet du inte om det går
    • Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #6 skrivet: 10 jul-11 kl 06:39 »
Jag har en gotlandsunge som har lite slokande öron. Eller har haft åtminstone. Ser jättesött ut  :)
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

Luppa

• Norrbotten
« Svar #7 skrivet: 16 jul-11 kl 19:42 »
Min TJS som är 6 mån har oxå fått tippöron... Är inte det lite sent?  ???
Djurtokig 80:a i norra norrbotten

Suffolkfår, höns av olika raser. 2 Border Collies, bondkatter och uppfödning av Lejonhuvad kanin för utställning, avel och kel.

Dela detta:

* Inloggade just nu

525 gäster, 2 användare (1 dolda)
Besksöta

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser