Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Omplacering av Siberian Huskies  (läst 2809 gånger)

Wiena

  • Inlägg: 2
    • Västerbotten
Omplacering av Siberian Huskies
« skrivet: 30 jun-11 kl 01:12 »
Den 17/6 omhändertogs 27 draghundar av rasen Siberian Husky i Skellefteå Kommun. Troligen kommer Länsstyrelsen i Västerbotten ta ett beslut om försäljning/överlåtelse i första hand.
När jag pratade med Polisen sa de att de inte kommer att 'annonsera' hundarna för att undvika att fel typ av människor kontaktar de. Jag kan förstå det men samtidigt kommer det ju bli svårt för de att hitta så många nya ägare. Därför försöker jag den här vägen. Varje räddat liv är ju bättre än inget. 
Är du en motionsintresserad och hundkunnig tjej/kille/familj, som kan tänka sig att erbjuda ett bra hem till ett arbetskrävande hund kontakta gärna Polismyndigheten (Monica Richardsson), 114 14.

Kom ihåg; Tänk er för innan ni skaffar en hund. Det gäller i och för sig alla raser men en Husky är en brukshund som älskar och kräver att få jobba. Värt att läsa: www.igais.se/hvdsida-sh-rasen.html
« Senast ändrad: 03 jul-11 kl 15:34 av Wiena »


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

384 gäster, 4 användare (1 dolda)
von tratt, Sundance, TCI

* Forum

* Om tidningen Åter



- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser