Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Klyva trä lite enkelt?  (läst 2597 gånger)

Zambaku

• Södermanland
Klyva trä lite enkelt?
« skrivet: 28 jun-11 kl 16:58 »
Jag undrar lite över hur man skulle kunna klyva lite halvtjocka trädgrenar lite enkelt. Skulle behöva klyva på längden så det blir två halvor. Yxa har jag inte tillgång till, dock en morakniv, skulle det gå att knacka ner den med en hammare, måntro?

Ulric Eriksson

• Gäst
SV: Klyva trä lite enkelt?
« Svar #1 skrivet: 28 jun-11 kl 18:22 »
Jag undrar lite över hur man skulle kunna klyva lite halvtjocka trädgrenar lite enkelt. Skulle behöva klyva på längden så det blir två halvor. Yxa har jag inte tillgång till, dock en morakniv, skulle det gå att knacka ner den med en hammare, måntro?

Ja.

gopo

« Svar #2 skrivet: 29 jun-11 kl 12:44 »
Det går absolut! När du knackat in kniven kan du bryta lite med den!

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #3 skrivet: 29 jun-11 kl 13:00 »
Minns jag rätt så kostar en liten yxa c:a 60 kr på Ö&B eller Harald Nyborgs. Den går att återanvända också!  o:)
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

JFOT

• Östergötland
« Svar #4 skrivet: 29 jul-11 kl 16:03 »
Slå inte med en hammare utan en annan gren för att skydda bladet och om du använder en morakniv så bryt inte så mycket utan dra isär delarna för hand eller stoppa in något som håller isär delarna.

Dela detta:

* Inloggade just nu

648 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser