Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Regionalträff Gotlandskanin  (läst 5332 gånger)

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
Regionalträff Gotlandskanin
« skrivet: 27 jun-11 kl 15:21 »
Hej!

Föreningen Gotlandskanin bjuder till regionalträff för alla intresserade gotlandskaninägare, vare sig de är genbankare eller självhushallare eller kaninnördar...

hemma hos Januschka , lördag den 9 Juli 2011.

Anmälning välkommnas!

Passa  gärna pa att byta djur, väster, böcker, barnkläder eller vad som kan finnas hos er och leta nya hem!!

/Januschka
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

Ann E

• -
    • www.mellis.n.nu
SV: Regionalträff Gotlandskanin
« Svar #1 skrivet: 28 jun-11 kl 12:20 »
Jag kommer gärna  ;D

Du kan se det här som en anmälan!
Mvh. Ann Elisabeth. Har världens bästa sambo, 2 underbara barn, 4 hundar,mellerudskaniner i Genbank 803 samt rexar med stamtavla. Med på önskelistan finns lantrashöns, lantrasfår, Gotlandsstövare och bin.

Januschka

• Västmanland
« Svar #2 skrivet: 28 jun-11 kl 12:28 »
Trevlig Ann!

Det kommer att finnas fler Mellis entusiaster.....

;)

Januschka

Jordbron

• Västergötland
    • Jordbron
« Svar #3 skrivet: 28 jun-11 kl 12:35 »
Trevlig Ann!

Det kommer att finnas fler Mellis entusiaster.....

;)

Januschka

Va!? Menar du verkligen det Januscka...  ;D ;D
Är vi oxå välkomna menar du?! Står ju bara gotlandskaninägare i inbjudan...
Småskaliga "farmare" med klövsjöfår, finullsfår, gotlands- och mellerudskaniner, orangekaniner, havanafrassar, öländska dvärghöns, samt en border collie & ett gäng katter. Snart kanske även med bin.
http://www.jordbron.se

Januschka

• Västmanland
« Svar #4 skrivet: 28 jun-11 kl 12:39 »
*LOL*

Fick du Jordbron??  Svart att avgränsa regionen.. ja.. 425 är med och 769... och 642... .. de har Mellisar .. ni kan ju ha ett eget hörn att prata kaninrevolution där  ;D 

618 skolkar, där kommer ingen hjälp för gottisarna..  kanske behöver jag som minoritet ett hörn???  :o

*skrattar*

Vi kan alltid pratar höns eller ankor eller vovvar ;)

/Januschka

Jordbron

• Västergötland
    • Jordbron
« Svar #5 skrivet: 28 jun-11 kl 12:42 »
Ja vet att jag e utanför regionen men med vi menade jag ju mellis-entusiaster...  o:)  ;D

Bra initiativ oavsett!  ;) Hoppas ni får trevligt!
Småskaliga "farmare" med klövsjöfår, finullsfår, gotlands- och mellerudskaniner, orangekaniner, havanafrassar, öländska dvärghöns, samt en border collie & ett gäng katter. Snart kanske även med bin.
http://www.jordbron.se

Januschka

• Västmanland
« Svar #6 skrivet: 28 jun-11 kl 12:54 »
Tack!

Med alla trevliga människor kan det bara blir bra :-)

/Januschka

Ann E

• -
    • www.mellis.n.nu
« Svar #7 skrivet: 28 jun-11 kl 14:52 »
Jag är tydligen inte med på mailinglistan, fick inbjudan via en granne som har gottisar.
Hon ska iaf. dit så du slipper bli ensam "gottisfantast"  :P

Jag tar med några mellerudsungar, det kanske "råkar" bli kvar några hos dig Januschka  8)
Mvh. Ann Elisabeth. Har världens bästa sambo, 2 underbara barn, 4 hundar,mellerudskaniner i Genbank 803 samt rexar med stamtavla. Med på önskelistan finns lantrashöns, lantrasfår, Gotlandsstövare och bin.

Januschka

• Västmanland
« Svar #8 skrivet: 28 jun-11 kl 15:10 »
Jag är tydligen inte med på mailinglistan, fick inbjudan via en granne som har gottisar.
Hon ska iaf. dit så du slipper bli ensam "gottisfantast"  :P

Jag tar med några mellerudsungar, det kanske "råkar" bli kvar några hos dig Januschka  8)

Ja du,

det där med ett mejl till alla  behöver jag tydligen träna pa :(

och för min del behöver du inte ha mellisar med dig i värmen. Jag kommer inte att ha mellerudskaniner. *flinar* Ingen burplats och inga ambitioner heller. Vill däremot gärna mindra antal gottisar här,  bra om du har transportburar med dig   ;D

/Januschka

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 28 jun-11 kl 15:50 »
618 skolkar, där kommer ingen hjälp för gottisarna..  kanske behöver jag som minoritet ett hörn???  :o

Jag har bara gottisar, ju.

Humleblomster

• Södermanland
    • Sanduddens djur
« Svar #10 skrivet: 28 jun-11 kl 23:11 »
Jag har bara gottisar, ju.

Fast du träffar mellerudare dagligen ;)
Här finns både barn och djur, alla unika på sitt sätt. Innehar genbank för en del av dom.
Citat från min gammelfarmor: "En kan leva hur länge som helst, bara inget kommer åt en"
http://humleblomstret.blogspot.com

Januschka

• Västmanland
« Svar #11 skrivet: 04 jul-11 kl 14:31 »
Hej igen!

Nu är det nog gas att börja planerar lite inför lördagen..

10 kaninägare har reagerat, dvs vi blir 10 till 20 pers plus hundar och barn  ;D

Vitlöksbröd har en familj lovat, sedan vet jag inte mer, betyder att jag förbereder lite mat osv och resten faller på plats sedan..  En vegetarian är med oss, resten har jag ingen aning om allergier eller präferenser, det ordnar sig nog.

För de som har anmält intresse för tovning har jag köpt in begagnade kardor, så att ni är väl sysselsatta ;)

Mellan klockan 14/ 15 har jag sagt som början av drop in.. alla har olika dagsrutiner och sträckor, så en fast tid kändes opraktiskt. Vi kan börjar med fika och sedan  tänder grillen. Ni är välkomna när ni kommer.

Om det finns frågor angående vägbeskrivning kontakta mig gärna!

Januschka

Ann E

• -
    • www.mellis.n.nu
« Svar #12 skrivet: 07 jul-11 kl 21:14 »

Jag undrar vad jag ska ta med mig. Mat? Fika?  :-[

Januschka

• Västmanland
« Svar #13 skrivet: 07 jul-11 kl 21:33 »
Hej Ann E.!

En familj bakar vitlöksbröd som passar nog bra till grillningen. Annars har jag inte hört något från någon  ???

Personligen hinner jag inte förbereder mycket till fika, så om du har lust att bridra med kaka eller kaffebröd blir det perfekt.

Sedan hoppas jag att någon dycker upp med lite dessert/frukt och sallad till grillningen.  Drycker och lite dittan och dattan, grillutstyre står jag resp. Föreningen för. Shopping i morgon, det är tid för sista minuten beställningar av specialare!!!

Ta transportbur med dig, jag behöver blir av med bedårande gotlandsungar   ;D

/Januschka

Ylva

• Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!
    • Uppland
« Svar #14 skrivet: 08 jul-11 kl 13:27 »
Hej både gottis och mellerudsfantaster!
Jag vill bara säga att det är ett jättebra initiativ med lokalträff och all heder till Martina som faktiskt fått till det och bjudit in! Hoppas ni får riktigt trevligt! Själv skall jag iväg på semester på söndagen och det är inte läge att dra iväg på "kaninaktivitet" kvällen innan avfärd! Så lycka till! Hälsar Ylva
Medelålders gift trebarnsmor som fyller hus och trädgård med västgötaspets, dalmatin, huskatt, gotlandskaniner, mellerudskaniner och dammråttor!

LM

• Föder upp gotlandskaniner i genbank.
    • Närke
    • Kaninhålan
« Svar #15 skrivet: 08 jul-11 kl 18:41 »
Fredrik tar med två sockerkakor.
Gotlandskaniner, genbank.

Ann E

• -
    • www.mellis.n.nu
« Svar #16 skrivet: 08 jul-11 kl 19:03 »
Ska jag istället ta med sallad då? Sedan sockerkaka redan är fixat?

LM

• Föder upp gotlandskaniner i genbank.
    • Närke
    • Kaninhålan
« Svar #17 skrivet: 08 jul-11 kl 19:23 »
Det blir nog ca 12 bitar per kaka. Vet inte hur mycket som går åt och vad som andra ev har fixat. Kanske bäst du ringer Martina och frågar vad hon tycker.
Gotlandskaniner, genbank.

Januschka

• Västmanland
« Svar #18 skrivet: 08 jul-11 kl 19:39 »
Sallad blir bra Ann!

31 grader här idag... det säger att man kanske inte är så hungrig udner dagen i alla fall. Jag börjar äter till kvällen om vämen står sig. Har dessutom fått återbud från anmälda medlemmar  --  och två sockerkackor skulle räcker absolut. Annars får vi spontanbakar muffins eller dylikt :) Blir skoj för barnen.

Ses!

/Januschka 

Ann E

• -
    • www.mellis.n.nu
« Svar #19 skrivet: 08 jul-11 kl 22:27 »
Min yngsta dotter (fyller 10 i sept.) åker med, så det inte blir sockerkaka över....det vore ju dumt!

Dela detta:

* Inloggade just nu

594 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser