Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äggkläckare?  (läst 3215 gånger)

TheoA

• Södermanland
Äggkläckare?
« skrivet: 27 jun-11 kl 00:07 »
Jag vet att det finns massor av såna här trådar här. Men jag gör en endå.  o:)
Jag vill skaffa en äggkläckare, jag har tittat på suron, det finns både kritik och bra saker folk har skrivigt om den. Är det någon som tycker att man kan betala 3500 spänn för en King suro? jag kommer kanske kläcka 3 gånger per år. Nån som vet var man kan köpa suron billigt? Ja lite billigare än 3500 kronor iaf. Och den ska inte behövas beställas från utlandet. Eller finns det någon annan som ni kan rekommendera? både för höns och anka. Helst helautomatisk.  ;)
Bor i sörmland med min familj och 130 kor, både kött- och mjölkkor, 25 höns, 2 katter, 10 vaktlar, och 3 akvarium.

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Äggkläckare?
« Svar #1 skrivet: 27 jun-11 kl 00:42 »
Finns inget billigt ställe för suron i sverige, de billigaste finns utomlands (runt 1700)...

Hur många ägg vill du ska få plats?
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

TheoA

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 27 jun-11 kl 14:36 »
16-24 skulle vara bra.. :)
Bor i sörmland med min familj och 130 kor, både kött- och mjölkkor, 25 höns, 2 katter, 10 vaktlar, och 3 akvarium.

johannisson

• Västmanland
« Svar #3 skrivet: 27 jun-11 kl 15:15 »
Jag köpte här ifrån: http://www.pandtpoultry.co.uk/index.php/fuseaction/shop.category/categoryid/84 och det var super smidigt. Frakten gick väldigt snabbt och jag är nöjd med min. Valde dock en R-com 20 som jag tycker är en vettigare lösning på ägg-kläckare. Hoppas du väljer utomlands för dom svenska priserna är hutlösa med tanken på att den byggs R-com är ett Koreanks företag så britterna importerar den lika väl som vi Svenskar. Sedan blir det ju ingen tull och moms extra för England är ju med i Eu.

TheoA

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 27 jun-11 kl 15:36 »
gäller garanti och sådant när man beställer från utlandet?

TheoA

• Södermanland
« Svar #5 skrivet: 29 jun-11 kl 21:00 »
Och en fråga till, vad är det för skillnad mellan king suro och R-com 20?  ???

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #6 skrivet: 30 jun-11 kl 09:18 »
Och en fråga till, vad är det för skillnad mellan king suro och R-com 20?  ???
1. Utséende
2. Funktioner
:) Går att läsa vad skillnaden är där de säljs i infomationen. :)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Tilda-Hilda

• Det är som det är, och det blir som det blir.
    • Småland
« Svar #7 skrivet: 19 aug-12 kl 12:18 »
Funderar på att köpa R-Com 20 incubatorn http://www.pandtpoultry.co.uk/index.php/fuseaction/shop.product/categoryid/84/productid/1265 , den verkar bra. Vad har ni för erfarenheter av den eller finns det liknande lika bra/bättre?
Man, två ungar, katt, hund och islandshäst. Fattas bara några hönor sen är allt perfekt!

Dela detta:

* Inloggade just nu

681 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser