Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Är kalkoner mer korkade än höns?  (läst 1338 gånger)

pettson

• Månskensbonde som gärna vill ha mer tid hemma
    • Skåne
    • www.bodilsbod.se
Är kalkoner mer korkade än höns?
« skrivet: 20 jun-11 kl 15:47 »
Är nybörjare med två hönor och en tupp. En höna ruvar på två ställen. Andra hönan ruvar inte alls. Hur klokt är det? Tuppen varnar för allt alltid och verkar inte lära sig vad som är farligt för flocken. Höns verkar vara mycket klokare och har en härlig social gemenskap. Har jag otur med mina bronze-kalkoner eller är kalkoner mer korkade än höns?
Bor i en glänta i skogen med fru, barn, gotlandsfår, leicesterfår, gökfärgade maranhöns, isbar, blommehöns, pärlhöns & katter.
Meningen med livet är inte vad Du gör för Dig själv. Meningen med livet är vad Du gör för andra!

LillSkruttet

• Jämtland
SV: Är kalkoner mer korkade än höns?
« Svar #1 skrivet: 21 jun-11 kl 22:04 »
jag tro dom är mer korkade... har själv samma ras på mina kalkoner.. å vi eldar mycke sly här hemma.. hönsen fattar att eld är farligt å de ska vi inte gå nära...medans kalkonerna har lega å bada breve elden i den mycket varma askan på sidan av... 3 ggr har jag nu doppat dom i vatten för att vara säker på att ingen glöd skulle sitta i deras fjädrar... men nu låser vi in dom så fort vi eldar... men kalkontuppen han varnar aldrig, utan de sköter min brahmatupp.. å varnar brahmatuppen för höken så springer alla å gömmer sig men kalkontuppen går ut å ställer sig synligt å blåser upp sig.. å de tro jag skrämmer höken lite...så dom är inte alltid så dumma ;D
Har höns,får,get,kanin,hundar,gäss,kalkoner,och katter

Nedley

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 23 jul-11 kl 00:49 »
Svaret är JA - de är helt klart dummare!

Luff

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 23 jul-11 kl 01:13 »
Kalkoner är korkade - höns är höns.
Så Ja - kalkoner är dummare. 10 000 gånger.
//Luff

Dela detta:

* Inloggade just nu

280 gäster, 6 användare (1 dolda)
LineLine, MalinLuna, Gröfre Slissing, busholle, Balder

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser