Vad har han fått att äta hittils (kornkross) men vad mer?Har han diarre?Köp en säck Talang (specialfoder för unga kalvar) på Granngården och ge honombörja försiktigt med bara typ några hekto. Strunta i kornkrossen.Sluta att ge ljummet vatten, det är inte bra.
Jag är rädd att han inte dricker alls annars och med diarrén så blir han väl uttorkad annars.Hur blir vi kvitt diarrén?
Kan du inte ge han ljummen mjölk ist för vatten ? Ger ju iaf någon näring .
som debuterar 4-7 dagar efter betessläppningen" och Bull har gått på bete mycket längre än så.
Hej!Jag har en kastrerad liten oxkalv på cirka 4 månader. Han vill inte riktigt växa som han ska och är otroligt kräsen på maten.Jag har försökt ge honom bl a krossat korn som jag blandat med allt möjligt som borde vara sött och gott men han vill inte ha det.Han är otroligt förtjust i ljummet vatten så jag försökte lura i honom korn genom att blanda i det i vattnet, men han dricker upp vattnet och lämnar kornet. Har någon tips om hur jag ska få i kalven mer näring? Han har ingen mamma som han kan dricka hos utan äter bara gräs om jag inte lyckas truga i honom mer
han är stut tills han är två år. efter två års ålder är han oxe...
OT Det där beror på var i landet man bor, här är en oxkalv en kalv av hankön, inte kastrerad, är han kastrerad är det en stut eller en kastrerad oxkalv Mvh Charlotte