Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hovbenssänkning - eller inte?  (läst 18698 gånger)

Just_me

• Småland
SV: Hovbenssänkning - eller inte?
« Svar #60 skrivet: 26 jun-11 kl 18:51 »
Barfota hit och dit, har hästen ont så hoppas jag TS för länge sen anmält!
Sitter man framför datorn och plippar medan en häst plågas, ja då är man i mina ögon inte mycket värd.
Vi har faktiskt bara vetrinärer att förlita oss på i Sverige. Vill man själv hålla på med saker de inte rekomenderar ja då får man göra det när hästen mår bra! Allt annat är idioti

Fluffan

• Öland
« Svar #61 skrivet: 26 jun-11 kl 19:46 »

Du kan sova gott "Just me"

Som jag skrev tidigare "Hästen är omhändertagen".

Den är nu avlivad och hästägaren är anmäld (från flera instanser) för djurplågeri.

Man kan både "plippa på datorn" och göra annat under tiden.

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #62 skrivet: 26 jun-11 kl 20:23 »
Tråkigt att det behövde gå så långt som till avlivning men nu lider den i alla fall inte mer. Håll oss gärna uppdaterade om ärendet när det går till domstol.

Just_me

• Småland
« Svar #63 skrivet: 27 jun-11 kl 19:28 »
Du kan sova gott "Just me"

Som jag skrev tidigare "Hästen är omhändertagen".

Den är nu avlivad och hästägaren är anmäld (från flera instanser) för djurplågeri.

Man kan både "plippa på datorn" och göra annat under tiden.

Ush, stackars häst :(
Jag gjorde själv en anmälan som höll på att sluta i avlivning men hästen blev omhändertagen av en organistation och klarade sig tack och lov.
Jag blev förstås inte poppis i grannskapet men ångrar det inte en sekund.
Klart man kan både skriva och anmäla, men jag kan verkligen inte förstå folks tvekan när man vet att någon går mot vetrinärs råd vid just smärta hos djur.
Jag har också "gått min egen väg" när det gällt djur men aldrig om djuret kunnat lida av det

emindy

• Ångermanland
« Svar #64 skrivet: 29 jun-11 kl 21:17 »
Det är lätt att gå ut med slogans, har du någon som kan backa upp dina påståenden?
referenser från kunder menar du? Klart jag har! Men jag ger inte ut telefonnumren öppet på ett forum, det kanske du förstår. Om du förklarar vem du är och varför du vill ha referenserna kan du få dem via pm.

Lite svårare att komma med tillförlitlig statistik på stående fot eftersom de flesta av mina nuvarande kunder är gamla stammisar. Och de flesta av de nya kunderna jag fått i år var redan barfota när de kom så jag har nog bara skott av tre-fyra friska hästar i år och ingen av dem har visat någon ömhet på mjukt underlag. Men det blir lite fel att hävda att alla är smärtfria för jag har ju varit med om någon enstaka genom åren som visat lite ömhet första dagarna.

Dela detta:

* Inloggade just nu

405 gäster, 1 användare
eriksjos

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser