Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Brukskörning  (läst 1531 gånger)

Jonas från Backfors

• Västerbotten
    • Backfors Gård
Brukskörning
« skrivet: 11 jun-11 kl 11:22 »
Hej!

Vi skulle få besök av föreningen nordsvenska hästen den 6 juli på www.engylleneomvag.se men de verkar ha hoppat av då hon jag haft kontakt med inte går att få tag på längre :(

Så nu är vi i STORT behov av någon som skulle kunna komma hit med en häst som kan visa upp lite enkelt brukskörning och kanske dra lite timmer. Vi har en hjulräfsa på gården som vi hade tänkt använda till att räfsa ihop lite hö som vi senare ska hässja. Så om någon vänlig själ vill komma och delta är ni varmt välkomna! Bete, stall och boende kan vi stå för! Kanske även mat till den som kommer beroende på hur många ni i så fall blir.

/ Jonas och Elin, Backfors Gård
Bor med fru och barn på nästan helt självförsörjande gård i Västerbotten. Nordsvensk brukshäst, Fjällnära kor, Klövsjöfår, Linderödsvin, Bjurholmshöns och Gotlandskaniner.
www.backforsgard.se

Lillmulan

• Halland
SV: Brukskörning
« Svar #1 skrivet: 11 jun-11 kl 12:06 »
Gud vad tråkigt att de backat ut på ett sånt roligt initiativ. Testa höra med ardenner gruppen på facebook, tror där finns en för nordsvensk med, så kanske det är någon som kan hjälpa er!

Jonas från Backfors

• Västerbotten
    • Backfors Gård
« Svar #2 skrivet: 11 jun-11 kl 17:21 »
Gud vad tråkigt att de backat ut på ett sånt roligt initiativ. Testa höra med ardenner gruppen på facebook, tror där finns en för nordsvensk med, så kanske det är någon som kan hjälpa er!

Jo väldigt tråkigt, speciellt när man inte hör något från dem... Kollade arenner gruppen men förstår faktiskt inte hur jag ska skriva där? Förstår mig inte riktigt på facebook :)
Bor med fru och barn på nästan helt självförsörjande gård i Västerbotten. Nordsvensk brukshäst, Fjällnära kor, Klövsjöfår, Linderödsvin, Bjurholmshöns och Gotlandskaniner.
www.backforsgard.se

Lillmulan

• Halland
« Svar #3 skrivet: 11 jun-11 kl 23:36 »
hmm tror man måste gå med i gruppen först. Får du inte till det kan jag hjälpa dig skriva ett inlägg

Dela detta:

* Inloggade just nu

617 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser