Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Odräktigt?  (läst 1515 gånger)

Kristofer

Odräktigt?
« skrivet: 02 jun-11 kl 15:21 »
Galten går med två suggor i en hage. Nyss såg vi honom sätta på en av suggorna som vi trodde var dräktig. Måste det med nödvändighet betyda att hon inte är dräktig, eller händer det att de gör det på kul?

slartibartfast

• Norrbotten
SV: Odräktigt?
« Svar #1 skrivet: 02 jun-11 kl 16:55 »
Ingen experts uttalande detta, men jag har då sett grisar sätta på både det ena och det andra. individer av eget kön är t ex inget hinder. Är dom sugen så kör dom väl på  ;)

Existens?

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 03 jun-11 kl 23:33 »
Det betyder med 99% säkerhet att hon inte är dräktig. Grisar gör det absolut inte på kul, suggorna är tillräckligt griniga även när det är dags..
Och har du sett det nu, så antecknar du och räknar 3 veckor framåt, då är det dags att hålla koll igen, händer inget då, så är hon troligen dräktig.

johan smith

• Östergötland
« Svar #3 skrivet: 08 jul-11 kl 21:52 »
tll största sannolikhet så har suggan kastat. (aborterat fostren) mig veterilgen så rider inte galtar på suggorna såvida inte de parar sig...

Galten går med två suggor i en hage. Nyss såg vi honom sätta på en av suggorna som vi trodde var dräktig. Måste det med nödvändighet betyda att hon inte är dräktig, eller händer det att de gör det på kul?
dränga jäveln har talat.

Dela detta:

* Inloggade just nu

462 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser