Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tips kring nystart  (läst 10965 gånger)

ersam

• -
SV: Tips kring nystart
« Svar #20 skrivet: 23 jan-10 kl 19:37 »
Jag funderade på att snickra lådor själv men hittade (och har även senare sett) begagnade lådor för 40 kr/st. Detta gäller plastlådor Nacka. Ska man snickra själv så är bara detta materialkostnaden sen tillkommer arbete. Jag köpte så mycket det gick att lasta in i bilen och det ångrar jag inte - även om de är lite slitna.

Välj format (gärna 3/4 Langstroth) först och skaffa sen begagnatutrustning till att börja med.

Georgisten

• Mest biodlare, men mycket annat också.
    • Östergötland
    • Östgöta Honung - förädlad nektar från Östergötlands flora
« Svar #21 skrivet: 23 jan-10 kl 19:44 »
Ja, 3/4 L är det självklara valet vid nystart!  ;)

Vi håller på att bygga helt oisolerade lådor. De blir mycket billiga (när man inte räknar in arbetskostnaden). Hoffmanramarna däremot är alltid drygt att hosta upp kosing till.
Ingen enskild människa kan hävda att den äger jorden, inget enskild människa eller kollektiv kan hävda att de äger andra människor.

Bullen79

• Småland
« Svar #22 skrivet: 25 feb-10 kl 18:20 »
Jag har snickrat lite SBR standardbottnar, Är det någon som har erfarenhet an dom? Tänkte ha Nacka lådor till... /PH

Eko-Trädgård

• Frukta inte - Ät frukt - Frukt är livet ( Di Leva)
    • Västerbotten
    • eko-trädgård
« Svar #23 skrivet: 25 feb-10 kl 20:23 »
Jag funderade på att snickra lådor själv men hittade (och har även senare sett) begagnade lådor för 40 kr/st. Detta gäller plastlådor Nacka. Ska man snickra själv så är bara detta materialkostnaden sen tillkommer arbete. Jag köpte så mycket det gick att lasta in i bilen och det ångrar jag inte - även om de är lite slitna.

Välj format (gärna 3/4 Langstroth) först och skaffa sen begagnatutrustning till att börja med.

hej,

har du några nacka kupor att sälja?? behöver 40st lådor 10 tak 10 botten

mvh

jonathan
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com
webbshopp www.ekotradgard.tictail.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

519 gäster, 3 användare
alternaiv, torbjorn, Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser