Hej!
Det är helt okomplicerat att köpa växter på postorder inom EU. Frakten kan variera kraftigt mellan olika firmor och länder så det är viktigt att kolla fraktvillkoren. Jag köper större delen av mina växter från olika EU-länder och har aldrig blivit lurad eller haft några problem. Varför ska jag leta och åka omkring i Sverige när jag kan få bra plantor direkt hem. Den enda firma som brukar leverera dåliga växter är Bakker så undvik dem. Eggert brukar skicka bra plantor men beställ inte alltför stora växter för då kommer det en lastbil och då blir frakten fruktansvärt dyr.
MVH
Jan
Eggert brukar skicka bra plantor men beställ inte alltför stora växter för då kommer det en lastbil och då blir frakten fruktansvärt dyr.Tur du skrev detta så man inte fick en smärre chock om man beställt.
Och du har rätt mitt plommon från Backer ser bara för jävligt ut.

Ett Y med högra översta "pinnen" bortklippt. Hur fn planterar man den? Kommer ju inte se klokt ut.
Jag hjälper gärna alternativare med tyska kontakter, i mån av tid. Bara PM:a mig. 
Jättebra.

Det ska jag komma ihåg.
Pratade med en plantskolist idag som rekommenderade Tyska plantskolor eftersom de har liknande kvalitetskrav som vi har i Sverige. Kan vara värt att lägga på minnet.
Bra då är det inte helt fel land att köpa av.

Har man inte bråttom så är ju frön billigare och lättare att beställa. 
http://cgi.ebay.com/Autumn-Olive-Elaeagnus-umbellata-30-seeds-/250701851435?pt=UK_HomeGarden_Garden_PlantsSeedsBulbs_JN&hash=item3a5efeab2b
Just nu är det inte brottom alls. Mina planer på att hålla getterna inne i elhägnet har gått om intet trots extra stolpar med extra eltråd. Mattes kökstrappa + trädgård med perenner är bättre.

Kan inte plantera ut plommonet eller björkarna jag köpt som det ser ut just nu. Allt får stå kvar inne.

Någon som vill ha getter?