Jag använder Fixodida Zx nu för andra år i rad (tillsammans med bärnstenshalsband) och jag är supernöjd!
Mina hundar får fortfarande fästingar IBLAND. Men det fick dem också med gift och det vägrar jag använda längre.
Jag håller med om att det är dyrt men jag handla hos
www.texandterry.com som säljer en ekonomipack mot bästa pris här i sverige. På den hemsidan du hänvisar till tar dem 1000 kr. för en stor burk och det är inte direkt ekonomi om du tänker på att en liten burk kostar 250 kr. Det går 4 små burkar i en stor så priset på "ekonomi" hos dem är precis lika mycket som om du skulle köpa 4 små burkar. Hos den jag handlar betalar jag "endast" 780 kr och då blir det ekonomi.
Man bygger upp ett skydd först men efter 10 dagar ger du endast en underhållsdos. När jag märker att det kommit fler fästingar ökar jag igen under 10 dagar och sedan gå jag över till underhållsdos igen. Jag fick tipset av dem på Fixodida själv och det funkar jättebra.
Ett till viktig fördel är deras pälskvalitet som har blivit jättebra samt att det motverkar dålig andedräkt. Nej, kan inte säga mer än att jag är nöjd med pulvret och fortsätter med detta. Men jag har ju kombination av bärnstens halsband också.
Nöjd med pulvret alltså och kan bara säga: testa själv! Alla har olika meningar och erfarenheter. Hos dem jag handlade fick jag bra hjälp med hur jag skulle dosera för det är tydligen olika per hund.