Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rejäl utebur för åretruntboende  (läst 1361 gånger)

Snoken

• Gäst
Rejäl utebur för åretruntboende
« skrivet: 18 apr-11 kl 14:26 »
Hej!
Önskar tips på hur jag ska bygga en bra kaninbur...
Jag tänkte mig en rejäl sak, som man själv bra har plats att stå i för att underlätta städning osv. Räcker det att gräva ner ett stadigt nät som botten? Och vad ska jag ha för markyta åt dem? Tänkte mig sand så dom får gräva, men blir det för ohygieniskt? Kanske om man har bra grusbädd under nätet som dränerar?
Hur mycket av väggarna måste jag bygga in så det inte blir för blåsigt för dem, isynnerhet med tanke på vintern? Eller räcker det med en bra isolerad sovkoja och bara enstaka vägg, exempelvis norrväggen, täckt? Andra tips?
Det är till en början två kaniner som ska få bo här men eventuellt utökas det hela med två till senare. Det är enbart som sällskap (om inte hundarna får tag i dom...) men om jag bygger stor bur redan från början så tänkte jag mig att man kan dela av den på mitten och bygga en till sovkoja sen när det blir aktuellt.

Tacksam för hjälp!

challe:)

• Småland
SV: Rejäl utebur för åretruntboende
« Svar #1 skrivet: 24 apr-11 kl 22:01 »
har byggt en rejäl bur nygligen ska ta kort i mon så får du se den är 260cm lång och 80cm djup
mvh charlie
Här bor hästar,hund,katter, Blekingeankor, höns:sebright, dv kochin,silkes,lomhann, dorking och ett gäng blandraser!

Dela detta:

* Inloggade just nu

500 gäster, 2 användare (1 dolda)
Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser