Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Yorkshire, gyltämnen?  (läst 1419 gånger)

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
Yorkshire, gyltämnen?
« skrivet: 04 apr-11 kl 22:07 »
Jag är på jakt efter en vit vanlig gris (gylta), men helst vill jag ha en renrasig Yorkshire.
Vart kan jag hitta en uppfödare?

Jag har googlat men får bara fram att "man köper in gyltämnen", men kan inte hitta varifrån.
Någon som har något tips?  :)
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Baby Duck

• Gäst
SV: Yorkshire, gyltämnen?
« Svar #1 skrivet: 04 apr-11 kl 22:24 »
Jag tror att tex Scan har nån sorts förmedling, prova deras hemsida eller ring å fråga.

Många köper nog dräktiga gyltor, men det går väl å ordna andra oxå.

mazze

• Småland
    • Komålen
SV: Yorkshire, gyltämnen?
« Svar #2 skrivet: 04 apr-11 kl 22:24 »
http://www.avelspoolen.se/

Ring och fråga dom, vet inte om de förmedlar en gris men det är ju värt att pröva!
Har en massa kor, höns, ankor, får o hundar. Vänligen läs vilka raser jag har på min hemsida.

Dela detta:

* Inloggade just nu

589 gäster, 1 användare
RickardR

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser