Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Aggressivitet?  (läst 1530 gånger)

evel

• Uppland
Aggressivitet?
« skrivet: 28 mar-11 kl 16:18 »
Mina vaktelbebbar är nu inne på sin 4:e levnadsvecka (Och OJ så stora de är!)

Men, det är fyra stycken som jag vet säkert kommer ur franska ägg (de är viltfärgade och british range/dark british range) och de är helt annorlunda i temperamentet än den grupp honungsfärgade japanska vaktlar jag fått fram, de är envetna som sjutton och hoppar upp/flaxar upp på handen och armen när jag ska ge dem mat och de nyps så att det nästan gör ont. (Och det lär ju inte bli bättre av att de bara är halvvuxna  ::) )

Jag vet inte alls hur jag ska tolka deras beteende? Hela gruppen är relativt tama, det går att plocka med dem och hålla i dem utan vidare panik, men speciellt en av de viltfärgade är på HELA tiden. Med tanke på att det är de jag "vet" är franska undrar jag om det är så att de kanske är lite mer aggressiva, avlade på storlek mer än temperament eller kanske kommer från något mindre trevliga föräldradjur?

Eller kan det vara så att samtliga fyra - som är betydligt mindre än de andra, är tuppar och därför kaxigare?

Eller, kan det vara så att de iom att de är mindre får mindre mat och är hungrigare?  8)

Jag får klura vidare men får gärna lite tankar och funderingar av er  :)
* Hundar * Katter * Hästar * Vaktlar *

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Aggressivitet?
« Svar #1 skrivet: 28 mar-11 kl 16:28 »
Jag hade vanliga Japaner förr och skaffade och kläckte fläskvaktel nu. Jag tycker att dom är mycket lugnare i sin läggning men dom gillar mat  ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

evel

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 13 apr-11 kl 17:49 »
Det var magiskt, så fort jag hade skrivit detta inlägg så slutade de dumma sig   8)
* Hundar * Katter * Hästar * Vaktlar *

Terra77

• -
« Svar #3 skrivet: 14 apr-11 kl 18:19 »
Fyra  veckor o kan redan läsa!  ;)
37årig vårdare/keramiker boende i Halland.
Mor till 2 flickor 17 o 10 år
Gula+pärlgrå dv.kocchin, Isbar, Orpington, Blandisar o 3 katter. Trädgårdsland o massa syrener!

Dela detta:

* Inloggade just nu

544 gäster, 1 användare
Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser