färg, målning och golv inuti hönshuset

Startat av vispan81, 26 Mar-11 kl 22:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Amouricas

Citat från: Spindel skrivet 01 Apr-11 kl 19:18
nja jag skulle prajmat och målat det med betongfärg är ju väldigt grov struktur annars svårt att skura rent
Prajmat ???

ieenilorac

Citat från: Amouricas skrivet 03 Apr-11 kl 13:12
Prajmat ???
Primer är en produkt man använder innan man målar för att färgen ska fästa bättre.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

vispan81

Nu har jag målat tak och väggar i lekstugan- såå fint såå, ska i morgon inreda den färdigt och sen blir det till att hämta nytillskottet och sen få hem äggen och lägga i kläckaren :)
Nåt bra tips på hur man bäst släpper ihop dom nya med dom gamla???
hej hopp va vårkänslorna sprudlar hi hi :)

vispan81

Har nu flyttat in gamla hönsen i nya huset.
Golvet gjorde vi så att vi täckte med byggplast, hade massor kvar hemma nämligen sedan husrenoveringen. Och så länge kan man dra ut allt vid städning och lägga in nytt. Får se hur det fungerar med dom boende och vi som ska städa ur det :) Kanske hittar nåt bättre golv sedan till bra pris efter hand tiden går.

ieenilorac

Håll bara koll så att hönsen inte får för sig att börja hacka i sig plasten. De kan få för sig att äta de mest konstiga saker.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Amouricas

Citat från: ieenilorac skrivet 03 Apr-11 kl 22:42
Primer är en produkt man använder innan man målar för att färgen ska fästa bättre.
Tack, tack!

Galning

Jag har betonggolv. På det har jag haft strö, halm, grov sågspån, jord eller grus. Bäst att hålla rent är grus. Då kan de sprätta om det ex är snö ute, för då stannar de helst inne. Samtidigt är det lätt att hålla rent med en liten "kattspade". Jag köper ett lass m grus en gång om året vilket brukar vara ett år. Den gödsel jag tar ut är då uppblandad med grus vilket grödorna i trädgården uppskattar

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

481 Gäster, 0 användare