Precis när jag lyckats kurera vårt lilla förstoppade lamm med matolja och termometer i flera dagar och tror att allt är lugnt, så händer det här!

Igår var det dags att släppa tillbaks den senast lammade tackan och hennes två lamm med de andra i stora boxen.
Vild kalabalik uppstod och jag var kvar i fårhuset i flera timmar och såg till att ingen kom till skada.
I morse var det lugnare och i eftermiddags såg det också bra ut.
Men nu i kväll visar det sig att en av de två yngsta är lite halt på ett framben och den som nyss blivit frisk i magen har ett bakben som dinglar "helt löst".
Det verkar inte göra ont när man rör benet och den kan gå på tre ben, men bakbenet är helt obrukbart.
Eftersom den ändå var pigg så satte jag den med de sina i egen box och får ta med den till veterinären i morgon.
Men alltså ska det vara så här, brukar de vuxna tackorna vara så oerhört våldsamma med andras lamm? Det är speciellt den senast lammade (dessutom är hon ledartackan) som stångar in de andra i väggen.
Jag som trodde att det svåraste var lamningen, men det är visst efteråt som alla problem kommer