Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilket märke o pris ?  (läst 6052 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Vilket märke o pris ?
« skrivet: 21 mar-11 kl 23:13 »
Foderpriserna går upp och jag undrar vart köper ni erat foder ifrån o vad kostar det ?

Vi kan väl hjälpas åt att tippsa varandra om vart vi köper hönsfoder .

Märke ?
Pris?
Ort ?

Jag köpte Granngårdens kycklingstart i Arninge/Stockholm i dag o den 25kilos säcken kostade 205kr.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

trallallaa

• Gäst
SV: Vilket märke o pris ?
« Svar #1 skrivet: 22 mar-11 kl 07:06 »
Joh. Hansson i Uppsala.
Edel Foder:

Kyckling foder 151 kr ,25 kg säck
Värp Max        141 kr 25 kg säck
Kalkon Göd    151 kr, 25 kg säck

Inte helt säker på Kycklingfodrets pris, men där i kring är det, de har sina priser per kg foder och exkl moms, men ovanstående priser är per säck.

MrsB

• Småland
« Svar #2 skrivet: 22 mar-11 kl 18:20 »
Köper hos Börjes i Tingsryd

Svenska Foder

Majs hel 30 kg 165 kronor
Vete hel  25 kg 136 kronor
Värp opti 22 kg 119 kronor
Snäckskal 25 kg 98 kronor
Start kycklingfoder 22 kg 129 kronor

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #3 skrivet: 22 mar-11 kl 18:37 »
o jag kollade priset på majs granngården uddevalla 338 spänn :o :o :o 25 kilo tror jag det va
och varför läcker däras säckar ALLTID nu har jag hela bilen o parkeringen o in i källarn full av vete
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Midsommaren

• Bohuslän
« Svar #4 skrivet: 01 apr-11 kl 12:58 »
Granngården har hutlösa priser :( Munkedals kvarn är betydligt billigare :)

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #5 skrivet: 01 apr-11 kl 13:11 »
Jag köper mitt foder på helpall från Bröderna Lantz i Vankiva, strax norr om Hässleholm i Skåne. De är  återförsäljare för Svenska foder.

Man får ett individuellt pris, beroende på hur mycket man köper.

Gå ihop några stycken som bor nära varandra, och köp hela pallar. Ni sparar upp emot 30 %.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
« Svar #6 skrivet: 01 apr-11 kl 15:58 »
Joh. Hansson i Uppsala.
Edel Foder:

Kyckling foder 151 kr ,25 kg säck
Värp Max        141 kr 25 kg säck
Kalkon Göd    151 kr, 25 kg säck

Inte helt säker på Kycklingfodrets pris, men där i kring är det, de har sina priser per kg foder och exkl moms, men ovanstående priser är per säck.

Var har de sin butik?

Har inte så mycket höns men ser ingen mening med att betala högre pris än nödvändigt för foder.
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #7 skrivet: 01 apr-11 kl 16:01 »
Köper hos Börjes i Tingsryd

Svenska Foder

Majs hel 30 kg 165 kronor
Vete hel  25 kg 136 kronor
Värp opti 22 kg 119 kronor
Snäckskal 25 kg 98 kronor
Start kycklingfoder 22 kg 129 kronor
Är dessa priser inklusive moms? Om de är det, och det är för enstaka säckar, inte för hela pallar, då är det bra priser, åtminstone vad gäller kycklingfoder och värp opti.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #8 skrivet: 01 apr-11 kl 18:16 »
Granngården har hutlösa priser :( Munkedals kvarn är betydligt billigare :)

va bra vad hardom för något då typ allfoder oxå ??
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Jakobsson

« Svar #9 skrivet: 01 apr-11 kl 18:25 »
Vi köper på Chrisenssons i Hästveda.

Svenska foder Opti 22 kg 125 kr
Franks zoofor Blandsäd 30 kg 88 kr

MrsB

• Småland
« Svar #10 skrivet: 01 apr-11 kl 18:51 »
Ieenilorac: Dessa priser hos Börjes i Tingsryd.är för enstaka säckar samt inkl moms.
Ja, det är bra priser som allting annat hos Börjes i Tingsryd ;D. Lite reklam skadar aldrig. ;)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #11 skrivet: 01 apr-11 kl 19:49 »
Nån som vet nåt billigt ställe att köpa foder på i norra stockholm ?
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

trallallaa

• Gäst
« Svar #12 skrivet: 01 apr-11 kl 21:39 »
Var har de sin butik?

Har inte så mycket höns men ser ingen mening med att betala högre pris än nödvändigt för foder.
I Boländerna

Dela detta:

* Inloggade just nu

431 gäster, 2 användare
pow, Casa_dvine

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser