Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  två tikar som triggar varann eller vad som nu händer  (läst 13790 gånger)

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
SV: två tikar som triggar varann eller vad som nu händer
« Svar #20 skrivet: 16 sep-11 kl 17:50 »
Det är väl snarare din attityd som skapar reaktioner. På dig låter det som om att om man inte lyckas med något så gör man helt fel. Oavsett.
Har man kämpat i gud vet hur många år så har man antagligen redan tänkt på att använda sig av mutor/godis. Hade mutor fungerat så hade det knappast vart ett problem. Då handlar det mera om helt vanlig träning.
Men visst hade det varit underbart om det var en så enkel lösning på "våra" tikar (bor med traveler).
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

JonasWess

• En konstnärssjäl, djurälskare & drömmare i livet.
    • Närke
« Svar #21 skrivet: 17 sep-11 kl 18:27 »
Det är väl snarare din attityd som skapar reaktioner. På dig låter det som om att om man inte lyckas med något så gör man helt fel. Oavsett.
Har man kämpat i gud vet hur många år så har man antagligen redan tänkt på att använda sig av mutor/godis. Hade mutor fungerat så hade det knappast vart ett problem. Då handlar det mera om helt vanlig träning.
Men visst hade det varit underbart om det var en så enkel lösning på "våra" tikar (bor med traveler).

Ja, men om Du då läser mina inlägg ordentligt, så hoppade jag inte på Er. Jag menade att dom flesta hundar går det att träna bort på & syftade då till det denna trådskapare skrivit. Jag hackade inte på Er över huvudtaget menade INTE att ni är någe sämre eller dåligare för det som hundägare. Jag vet att en del hundar går det inte med, men dom flesta hundar kan man träna bort agressivitet hos. Det var det jag ville komma fram till.

Jag gillar inte att vara osams med folk & menade ABSOLUT INGET ILLA! Så jag ber om Förlåtelse om det var på ett illa sätt det uppfattades, men tycker inte heller om att bli kallad för elaka saker.

MVH...Jonas
En mysig & snäll gaykille. Jag har utbildning från Naturbruksgymnasium & Konstskola. Älskar djur & natur! Delar mitt liv med 2 hundar & 1 katt. Jag har tidigare jobbat med hästar, får, kor & hundar, men intresse finns hos många djursorter.

Neinor

• Västmanland
    • Dissolve
« Svar #22 skrivet: 17 sep-11 kl 20:53 »
Det är väl det som är synd med internet eller konversationer över dator överhuvudtaget. Det är svårt att uppfatta saker på det sätt som det var menat. Det var mest så att du citerade en bit av ett inlägg helt taget ur sitt sammanhang för att sen skriva något under som verkligen kunde uppfattats som näst intill spyndigt. Men om allt är ett missförstånd parter emellan så är det iofs bra.
Alla är ju i princip stolta och glada över den kunskap och erfarenhet man har och reagerar ofta deffensivt på illasinnad kritik( även om det är missuppfattad illasinnad kritik Jag tror att du också förstår den reaktionen efter vad jag har sett i andra trådar.
Håller med om att det är dumt att tjaffsa och förstöra tråden för TS. :)
www.dissolve.blogg.se

JonasWess

• Närke
« Svar #23 skrivet: 17 sep-11 kl 22:18 »
Det är väl det som är synd med internet eller konversationer över dator överhuvudtaget. Det är svårt att uppfatta saker på det sätt som det var menat. Det var mest så att du citerade en bit av ett inlägg helt taget ur sitt sammanhang för att sen skriva något under som verkligen kunde uppfattats som näst intill spyndigt. Men om allt är ett missförstånd parter emellan så är det iofs bra.
Alla är ju i princip stolta och glada över den kunskap och erfarenhet man har och reagerar ofta deffensivt på illasinnad kritik( även om det är missuppfattad illasinnad kritik Jag tror att du också förstår den reaktionen efter vad jag har sett i andra trådar.
Håller med om att det är dumt att tjaffsa och förstöra tråden för TS. :)

Ja tyvärr så läser man ju alla olika & tolkar olika, så lätt det bli missförstånd då & så. Var absolut inte min mening. Dom som känner mig vet att jag är en genomsnäll kille som vill folk väl.  :)  o:)
En mysig & snäll gaykille. Jag har utbildning från Naturbruksgymnasium & Konstskola. Älskar djur & natur! Delar mitt liv med 2 hundar & 1 katt. Jag har tidigare jobbat med hästar, får, kor & hundar, men intresse finns hos många djursorter.

Neinor

• Västmanland
    • Dissolve
« Svar #24 skrivet: 17 sep-11 kl 22:27 »
Ja, nog är det samma här. Konflikter är man gärna utan.  :D
www.dissolve.blogg.se

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #25 skrivet: 17 sep-11 kl 22:33 »
Ja, nog är det samma här. Konflikter är man gärna utan.  :D
Ja, både mellan hundar och mellan männskor ...  ;)
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

JonasWess

• Närke
« Svar #26 skrivet: 18 sep-11 kl 13:43 »
Neinor...Jag hoppas att Du & Travelerhorses motar min ursäkt & att det aldrig var elakt ment något jag sa utan klart ett rent missförstånd.

MVH...Jonas  o:)

PS. Trollmor...Ja det var så sant som det var sagt. DS.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #27 skrivet: 18 sep-11 kl 22:38 »
Missförstånd sker ..no prob  ;)
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

JonasWess

• Närke
« Svar #28 skrivet: 22 sep-11 kl 22:49 »
Missförstånd sker ..no prob  ;)

Tack för att Du/Ni mottar Min Ursäkt. Så lätt att missförstå varandra när man skriver.

Dela detta:

* Inloggade just nu

715 gäster, 1 användare
Lilla i

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser