Jag har också en Bosch - funkar utmärkt, bara blanda i allt som ska med och köra 10-15 minuter. Låter jäsa i bunken, kör ned degen snabbt och bakar ut.
Jag har också en Bosch
och mäter eller väger allt mjöl när jag bakar.

Beroende på recept så tillsätts ibland något under tiden. Oftast bara salt. Men, bra att den kan stå och knåda i en 15-20 min medans man gör annat. Dock en stor nackdel med Boschen. Jag som bakar en del bastanta bröd på nästan rent rågmjöl och 1 liter degvätska och blir degen så tung och slår i plastlocket så att det slagits sönder i hålen man fäster det med. Två lock har gått sönder och ett nytt kostar.

Så när jag kör riktigt tunga degar måste jag vakta eller lägga på något tungt. Har provat med gjutjärnsgryta men, risken är att den trillar av.

Annars är det fiffigt med locken att man slipper yrande mjöl. Så jag fattar inte varför de tillverkar det av skitplast rent ut sagt.
Eftersom jag är inne på min andra Bosch så har jag två uppsättningar degskålar och på den äldsta som väl är en 15 år drygt så har packningen blivit dålig och den kan lägga vid tunna degvätskor. Men, den nya som är typ 4 år gammal håller den tätt.