Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  forvara jordgubbsplantor  (läst 1967 gånger)

alfredsson

• Västergötland
forvara jordgubbsplantor
« skrivet: 02 mar-11 kl 15:04 »
Kopt jordgubbsplantor. Fast det ar ju tjale i marken nu. Huforvarar jag dem tills jag kan grava?

Och annat att tanka pa? "Skade"djur? etc. Plantera runt/mellan? etc

Jessie Hillbilly

• -
SV: forvara jordgubbsplantor
« Svar #1 skrivet: 07 mar-11 kl 06:32 »
Jag tror att jag skulle ta in plantorna och hålla de svalt med ljus.  Vattnar de när jorden känns torrt.  De säkert har varit i växthuset när du köpte de och det är bättre att ha de varmt den i minus grader (men jag tror att de klarar att var ute också.) Plantera i upphöjda baddar (10 cm)...inte för mycket gödsel eller kompost.  Bäst med lite sandjord/befintligt jord....för mycket gödsel = ingen frukt, bara blad.  Du kan skydda de med lite fiberduk...fåglar...och ha koll på sniglarna, de också gillar de.  Lycka till! //Jessie

christelle

• Blekinge
SV: forvara jordgubbsplantor
« Svar #2 skrivet: 09 mar-11 kl 19:24 »
Kopt jordgubbsplantor. Fast det ar ju tjale i marken nu. Huforvarar jag dem tills jag kan grava?

Och annat att tanka pa? "Skade"djur? etc. Plantera runt/mellan? etc
Köp en (eller flera) säck billig jord, skär upp längs mitten och jordslå plantorna direkt i säcken. Vattna och förvara svalt tills det går att gräva.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Dela detta:

* Inloggade just nu

503 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser