Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur sår jag mina fingerborgsblommor bäst???  (läst 2236 gånger)

pytte

• -
Hur sår jag mina fingerborgsblommor bäst???
« skrivet: 28 feb-11 kl 20:28 »
Undrar som sagt hur jag sår fingerborgsblommor bäst, är de ljusgroende ska de köldbehandlas, eller sår jag dem och sedan ut med dem i snön medan det finns sådan kvar, hur gör ni???
Har oxå en blå doftande sommar flox hur sår man det, det står på ryska eller krylliska på påsen så därav mitt problem!
Har en engelsk cocker,  welsumer, stor laxfärgad faverolle, blomme och  blandras höns.

Pip

• Pip
    • Uppland
SV: Hur sår jag mina fingerborgsblommor bäst???
« Svar #1 skrivet: 07 mar-11 kl 18:24 »
De brukar inte vara så kinkiga, du kan så dem i brätten eller krukor först om du vill och sedan plantera ut dem, eller plantera direkt på plats. De blommar först andra året så det är inte så viktigt att vara tidigt ute.

tench

• -
    • Solrot
SV: Hur sår jag mina fingerborgsblommor bäst???
« Svar #2 skrivet: 07 mar-11 kl 19:03 »
Jag förkultiverade ett par veckor och satte ut. Det fungerade bra.
Blommar först andra året. Nu har de fröat av sig ordentligt så jag får nog ett gäng nästa år också.
En pragmatiskt lagd trädgårdsmästare, natur- och datatekniksromantiker med drömmar om framtida yrkesodling.
Skriver om natur, grönsaksodling m.m. på http://solrot.se
Må gott \o/

Dela detta:

* Inloggade just nu

599 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser