Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Köpa polytunnel från england?  (läst 7895 gånger)

Grendela

• Småland
    • Skälshult gård
Köpa polytunnel från england?
« skrivet: 21 feb-11 kl 17:49 »
Hej!

Har letat efter ett svenskt ställe där man kan köpa en polytunnel till ett ok pris, men misslyckats.

Har nu hittat www.firsttunnels.co.uk

Har någon köpt bågväxthus därifrån, eller från någon annan engelsk firma?

Är ni nöjda, och vad gick frakten på?

Trodde det skulle vara lång odlingssäsong här i Småland, men de här vintrarna börjar ta knäcken på en. Nu ska det bli odlingstunnlar så man kan komma igång!
Liten gård i småländska skogen. www.skalshult.se

Alba

• Södermanland
SV: Köpa polytunnel från england?
« Svar #1 skrivet: 21 feb-11 kl 18:20 »
Vad hade du tänkt dig för storlek och pris?

Vet du om det Engelska företaget skickar utomlands (det framgick inte från hemsidan)?

Mitt enda förslag är denna sida: http://www.tradgardsteknik.se/katalog/kategori/Vaexthus/140/11/#odlingstunnlar
Men det är tunnlar och plasthus mest för proffsbruk. Inga priser framgår, och knappt mått. Vet av egen erfarenhet (från jobbet) att det är rätt pilligt (tidskrävande) att sätta ihop ett stort plasthus själv. Men de på den Engelska sidan ser hyfsat lätthanterliga ut.

/ Alba
Trädgårdsmästare, viltrehabiliterare, mångsysslare som bor med sambo, finaste dottern och två sällskapskaniner i ett litet torp vid vägs ände

tinna.m

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 21 feb-11 kl 18:56 »
Jag har plockat glasfiberarmerade transparenta preseningar på bygge. Ca 4m breda. Superstarka. Gratis, slängs annars. Tillsammans med "elledningsrör" 3/4"(tror jag) blir det odlingstunnel. Blå byggplast är åxå bra. Montera med gaffatape.
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Vernum

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 21 feb-11 kl 19:24 »
Hej!

Jag har också länge tänkt på hur jag ska kunna ordna ett första växthus på ett billigt sätt. Det lät ju som en bra lösning att använda sig av glasfiberarmerade transparenta preseningar. Kan man få dem gratis, så är det ju jättebra. Men vem ska man fråga? Ska man ringa byggfirmor och fråga dessa eller bara åka till en byggplats och prata med dem. Hur gjorde du?Hur fick du tag i rören var det också på en byggplats eller var det på en skrotfirma?

/Vernum
« Senast ändrad: 21 feb-11 kl 19:27 av Vernum »
Har göingegetter, isländska höns, katter och en liten hund. Odlar grönsaker, frukt, bär, nötter och örter.

tinna.m

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 21 feb-11 kl 19:50 »
Plaströren kan du köpa av en elfirma, inte så dyra.
Preseningarna höll jag koll på. De slängs trots att de är i kanonskick. Du pratar med byggledaren som säger  -Nej nej nej! -Vi kan inte ha fölk springandes här!  Och du ser snäll ut och säger att de är bra att ha till odlingarna, och att du kan vika ihop dem när de har rast (9, 12) så är du inte i vägen. Ta rep med att knyta ihop med. Tjata och be snällt..
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

fishfinder

• Please don´t feed your fears
    • Småland
    • www.sjoviksfriskvard.se
« Svar #5 skrivet: 21 feb-11 kl 20:52 »
Hello
Jag grunnade också på att skaffa bågväxthus, men nu har jag en riktig stuv med fönster stående
så det blir nog att bygga "vanligt" växthus istället.
Kanske det blir ett till vad det lider....
Hur som helst så fastnade jag för bredegårdens alternativprodukter.
De verkar bra och har bra priser. En kompis köpte växthus av dom och är kanon nöjd.
De har också lite annat smått o gott.

Lycka till.
// Mange
Vad du gör, gör fullt och helt. Icke styckevis och delt!

kanka

• Västerbotten
« Svar #6 skrivet: 21 feb-11 kl 21:04 »
bredegårdens alternativprodukters växthus är ganska klent ( ja, jag har ett själv)
I höstas tog vi ner plasten för att så snart som möjligt kunna åka till en firma och
valsa om bågarna.
Ska du skaffa ett sånt så se då till att på nåt sätt få stadga i bågarna och stötta upp
varje båge ifall du bor där det kommer snö. De tål inte särskilt mycket av den varan.

Hälsningar från torpet
Det ska bara gå, 4600 kvm har jag till förfogande.

Dela detta:

* Inloggade just nu

616 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser