Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Information om Brevduvor & Påfågelduvor önskas  (läst 2916 gånger)

Karolina N

• Västergötland
    • Karolinas blogg
Information om Brevduvor & Påfågelduvor önskas
« skrivet: 12 feb-11 kl 09:07 »
Jag är lite nyfiken på brevduvor och påfågelduvor, finns det någon sida med samlad information (helst på svenska) om dessa fjäderfän? Gärna med skötselråd, hur de ska bo, vad de ska äta, avel osv - allt en nybörjare kan tänkas behöva veta innan köp. Har letat som en galning men inte hittat något som gör mig klokare. Kanske finns det någon kunnig här som annars skulle kunna ta sig tid och skriva ner lite nödvändig information?  :)

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
SV: Information om Brevduvor & Påfågelduvor önskas
« Svar #1 skrivet: 12 feb-11 kl 09:12 »
Kolla i handboken här på alternativ. har för mig att det står ganska mycket om brevduvor där :)
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Karolina N

• Västergötland
    • Karolinas blogg
« Svar #2 skrivet: 12 feb-11 kl 09:45 »
Kolla i handboken här på alternativ. har för mig att det står ganska mycket om brevduvor där :)

Tack, det ska jag göra! :) Men var hittar jag denna handboken, jag är väldigt ny på forumet och har inte riktigt koll på allt än.  ::)

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #3 skrivet: 12 feb-11 kl 09:46 »
Tack, det ska jag göra! :) Men var hittar jag denna handboken, jag är väldigt ny på forumet och har inte riktigt koll på allt än.  ::)
om du kollar högst upp på sidan så står det ju loggan alternativ och så står det under: Forum, Handbok, Butik... tryck på hanboken och välj grupp, djur
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #4 skrivet: 12 feb-11 kl 23:17 »
Skriver en PM till dig där jag skriver av lite ur en av mina duvböcker :)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Csilla75

• Skåne
    • mina husdjur
« Svar #5 skrivet: 13 feb-11 kl 13:03 »
maila mig så kan jag berätta om påfågelduvor. har både indiska och "vanliga".   :)
foton kan du se på min hemsida: http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=120018&gid=2191944
/Csilla

csilla_x@hotmail.com
ägare till ett par vita påfågelduvor med spetssvans. har även ett par indiska påfågelduvor, häckpar.

min hemsida med bilder på duvorna: http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=120018&gid=2191944

Dela detta:

* Inloggade just nu

476 gäster, 4 användare (1 dolda)
Tur-Johan, sälen, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser