Jag blir glad varje gång jag tänker på den här tråden, fast jag inte har några gröna fingrar.

Men om Vicky-g ser att en påse kommer tillbaka efter att ha åkt ett helt varv runt, varför inte sätta ett särskilt märke på den? Och den som får se en påse med märket på, vet att den här sorten lär inte komma ut och åka mera, bäst att ta för sig!
Likadant om en listmedlem (ska det heta så?) ser sin egen utskickade påse komma tillbaka, på med ett märke!
För det är ju flera listor igång redan, eller hur?
(Och hur det märket ska se ut kan vi väl spåna om ... Ett överkryssat alternativ-A, kanske, med innebörden "Flera alternativare har avstått från att använda den här sorten" ...?)
En annan tanke jag har är att man kunde blanda om i listorna för varje omgång, så att inte Paketet åker runt till samma människor mer än en gång om året.
Min spådom är, att detta kommer att bli en tradition på alternativ! Om jag har rätt, kanske det kan vara vettigt att alla som kan ger en liten present till organisatören, en sedel eller något annat platt som kan omvandlas till bensin, mat eller annat nödvändigt?
(Och hörni - Posten kanske inte kan åka på sina lantbrevbärarlinjer så länge till. Det är en dyr service, men den är helt nödvändig för att vi ska kunna leva hyfsat på landet. Så porto på, plis!)