Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kaninrättegång  (läst 47788 gånger)

Attes matte

• Jämtland
SV: Kaninrättegång
« Svar #60 skrivet: 20 feb-11 kl 18:25 »
hela spektaklet är fruktansvärt psykiskt påfrestande för mig och min familj men nu måste jag orka igenom annars vinner galenskapen över förnuftet.

Ja, det kan jag verkligen förstå att det är. Men jag hoppas verkligen att du, med hjälp av det stöd du har från alla med lite verklighetsanknytning, har orken att ta dig igenom denna process.

Stor styrkekram från Norrland!  :-*

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Just_me

• Småland
« Svar #61 skrivet: 20 feb-11 kl 18:26 »
Om kommande åtal vidhåller brott mot djurskyddslagen (genom att slakta humant) så är straffskalan upp till ett års fängelse (:)
har visserligen svårt att se vad brottsanklagelsen igentligen gäller.
Gösta

Ah! Inte ens den gubbf*n vi hade sommarhästarna i närheten av fick fängelse. Hans hästar hade tydligen dött svältdöd i en lada :'( Han hade dessutom lämnat en rävsax i skogen som en hund fastnat i och dött..... Var jag som hittade den och slog larm :(

Nä, jag har väldigt väldigt svårt att tro att du blir dömd för... att ha tänkt på kaniners bästa... *Inte det mest fasansfulla brott jag kan komma på!

beekeepern

• Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
« Svar #62 skrivet: 20 feb-11 kl 19:49 »
Hej Gösta!
Jag ska försöka närvara vid den kommande rättegången, det finns plats i min bil om fler vill följa med.
Jag åker ifrån Karlskoga-trakten och min resväg är E-18.

Vi är många som stöder dig, tack för det arbete du gör.
Beekeepern. :)
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

Humleblomster

• Södermanland
    • Sanduddens djur
« Svar #63 skrivet: 20 feb-11 kl 23:01 »
Det blir alternativträff i tingsrätten :D
Här finns både barn och djur, alla unika på sitt sätt. Innehar genbank för en del av dom.
Citat från min gammelfarmor: "En kan leva hur länge som helst, bara inget kommer åt en"
http://humleblomstret.blogspot.com

SannaF

• -
« Svar #64 skrivet: 21 feb-11 kl 09:21 »
Tack Gösta för en mycket berikande helg!
Jag tycker det är strongt att orka ställa upp så som ni gjort i helgen med tanke på vad ni har hängande över era huvuden!

Kan jag så kommer jag naturligtvis!

Styrkekramar till dig och familjen även från mig!

Mot nya äventyr!

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #65 skrivet: 21 feb-11 kl 11:52 »
... dömd för... att ha tänkt på kaniners bästa... *Inte det mest fasansfulla brott jag kan komma på!

Nä, inte jag heller.  Men vi är ju inte "rätts"väsendet.  Jag är rädd att Sussilo m fl har rätt.  Detta handlar om våra möjligheter att överleva utan Multinationella Storbolag.  Jämför den här tråden:

http://www.alternativ.nu/index.php?topic=99766.0

Det blir alternativträff i tingsrätten :D

Ja, men vi får kolla att vi får plats i rättssalen.  Hur är det, om det är stort mediapådrag, så har de första tjing?  Eller hur fungerar det?  Någon som vet?  Kan Gösta ta reda på det?  Känns dumt att  vi kommer från när och fjärran bara för att se Gösta gå in, och sen inte få höra på förhandlingen.
« Senast ändrad: 21 feb-11 kl 11:55 av Trollmor »
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Sussilo

• Gäst
« Svar #66 skrivet: 21 feb-11 kl 12:18 »
Hoppas det går att ordna samåkning till rättegången här på forumet.

Gösta

« Svar #67 skrivet: 21 feb-11 kl 12:44 »
tack Sanna!  Det är elevernas energi och glädje som gör att vi orkar!
När en rättegång blir medialt intressant flyttas den till en rättssal som kan ta in många åhörare. Uppsala klarar av ett 80-tal vad jag vet.
Men....jag är ännu inte åtalad men det är väl bara en tidsplanering från Tingsrätten.
Gösta

beekeepern

• Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
« Svar #68 skrivet: 21 feb-11 kl 12:46 »
Nä, inte jag heller.  Men vi är ju inte "rätts"väsendet.  Jag är rädd att Sussilo m fl har rätt.  Detta handlar om våra möjligheter att överleva utan Multinationella Storbolag.  Jämför den här tråden:

http://www.alternativ.nu/index.php?topic=99766.0

Ja, men vi får kolla att vi får plats i rättssalen.  Hur är det, om det är stort mediapådrag, så har de första tjing?  Eller hur fungerar det?  Någon som vet?  Kan Gösta ta reda på det?  Känns dumt att  vi kommer från när och fjärran bara för att se Gösta gå in, och sen inte få höra på förhandlingen.

Vi kan ju kolla med Tingsrätten om de vill ha någon föranmälan, så de vet hur stor lokal som behövs.

Jag kollade på,  Hitta.se, Tingsrätten ligger inte så långt ifrån Järnvägsstationen.

Beekeepern :)
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

Gösta

« Svar #69 skrivet: 21 feb-11 kl 13:58 »
Nu har tid och datum kommit!
Torsdagen den 14.e AprilSal 5
Tid 9.00
Gösta

Attes matte

• Jämtland
« Svar #70 skrivet: 21 feb-11 kl 14:28 »
Har du fått åtalet också då, eller?

/Sara

Gösta

« Svar #71 skrivet: 21 feb-11 kl 14:33 »
jag ringde tingsrätten och frågade. har inte fått några handlingar.
Åtalet gäller brott mot djurskyddslagen!?
Gösta

Attes matte

• Jämtland
« Svar #72 skrivet: 21 feb-11 kl 14:39 »
jag ringde tingsrätten och frågade. har inte fått några handlingar.
Åtalet gäller brott mot djurskyddslagen!?
Gösta

Men alltså... har varken du eller din advokat fått ta del av några handlingar, trots att ett rättegångsdatum är spikat om mindre än åtta veckor?!?!  :o
Va i helvete är det som pågår?!  >:(

/Sara

Gösta

« Svar #73 skrivet: 21 feb-11 kl 14:47 »
Så fungerar det tydligen när en myndighet försöker krossa en enskild medborgare
Gösta

Gösta

« Svar #74 skrivet: 21 feb-11 kl 17:53 »
RÄTTELSE
Den 14/4 är bara förhör inför rättegång.
Rättegången kommer senare. Datum inte fastställt.
Fick stämningen i dag med posten. Innehållet är en plankning av vad SJV påstår att jag gör.
Gösta

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #75 skrivet: 22 feb-11 kl 09:48 »
RÄTTELSE
Den 14/4 är bara förhör inför rättegång.
Rättegången kommer senare. Datum inte fastställt.
Fick stämningen i dag med posten. Innehållet är en plankning av vad SJV påstår att jag gör.
Gösta
Den 14 april, klockan 09.00, sal 5, kan vi stötta då?  Hur?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Gösta

« Svar #76 skrivet: 22 feb-11 kl 16:29 »
Är nu lite trött på Tingsrättens underrättelsesystem.
Den 14/4 kl. 9.oo är huvudförhandling. De har satt av en timma så de anser väl att jag redan är fälld och ska bara bekräfta detta i laga ordning.
Att sedan inte ens åklagaren riktigt förstår (enligt egen utsago i TV) på vilka grunder gör ju saken ganska spännande ::)
Gösta

Humleblomster

• Södermanland
    • Sanduddens djur
« Svar #77 skrivet: 22 feb-11 kl 16:47 »
Mår vi bara bra så gör nog jag och bäsen en liten utflykt till Uppsala den dagen :)

Sverige skulle behöva fler som du Gösta, som vågar ifrågasätta korkade regler och lagar. En eloge till dig.
Här finns både barn och djur, alla unika på sitt sätt. Innehar genbank för en del av dom.
Citat från min gammelfarmor: "En kan leva hur länge som helst, bara inget kommer åt en"
http://humleblomstret.blogspot.com

Attes matte

• Jämtland
« Svar #78 skrivet: 22 feb-11 kl 20:08 »
Är nu lite trött på Tingsrättens underrättelsesystem.
Den 14/4 kl. 9.oo är huvudförhandling. De har satt av en timma så de anser väl att jag redan är fälld och ska bara bekräfta detta i laga ordning.
Att sedan inte ens åklagaren riktigt förstår (enligt egen utsago i TV) på vilka grunder gör ju saken ganska spännande ::)
Gösta

Vad säger din advokat egentligen? Eller vill du inte ta era diskussioner här innan allt är klart kanske... Det är hur som helst jävligt märligt att du ska sättas dit med buller och bång fort som fan, medans en del bönder som håller djuren i misär-liknande förhållanden kommer undan gång på gång...  ::)

/Sara

Gösta

« Svar #79 skrivet: 22 feb-11 kl 21:11 »
I grunden handlar det om att jag ifrågasätter SJV.s kunskaper.
Här gäller det att slå ner snabbt och effektivt alla försök till kritik av systemet.
Åtalet handlar om att jag driver frågan i branschen om att få bort §7 ur L22 eftersom den inte på något sätt är till gagn för kaninen.
SJV har i sin anmälan påstått att eftersom jag driver den frågan, struntar i att följa lagen och då "slentrianmässigt går omkring och slår kaniner i huvudet med ett järnrör" slut citat.
En myndighet är ju alltid mera trovärdig än en privatperson i rättssammanhang, tyvärr.
Att jag slitit ut 3 st slaktmasker tas ingen hänsyn till En mask håller för ca 10.000 skott. Vårt försvar kan och får jag inte lägga ut här.
Gösta

Dela detta:

* Inloggade just nu

507 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser