Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ramlar ut?  (läst 2013 gånger)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
ramlar ut?
« skrivet: 09 feb-11 kl 21:06 »
har nu suttit och kikat på olika duvslag på ett duvforum och ser att alla har hyllor med en "redeskål" i. Ingen kant på hyllan eller så... Kan inte ungarna ramla ut?
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

JBF

• Småland
SV: ramlar ut?
« Svar #1 skrivet: 09 feb-11 kl 21:14 »
Vilda duvor bygger bon på klippkanter så det är nog inprogrammerat i ungarna att man håller sig still i boet  :D
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #2 skrivet: 09 feb-11 kl 21:20 »
Ja, just det :P I stan bygger dem ju på balkongräcken, hustak m.m :P
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 09 feb-11 kl 21:54 »
skålen har kanter... duvungarna växer så de knakar och väger fläsk.. blir aldrig fler än 2 ungar i boet...
Fjäderfän och kaniner

Lars på Solbacken

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 10 feb-11 kl 21:09 »
Att man har reden och redskålar så här, är den största delen att kunna städa rent hos paren och skålen byter man ut med ny skål med halm eller spån t.ex. gör man inte det får ungarna mycket ohyra och det är inte kul.

Lars
Jobbar för mångfald har Vadsbohöns, duvor,  hund "springer spaniel/wachtel" och bin, Trädgård, odling, blommor, fågelskådning, husbehov mm.
www.hovabrevduveklubb.n.nu     https://www.facebook.com/LarsiSolbacken/

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #5 skrivet: 10 feb-11 kl 23:07 »
Såg bilder från ett duvforum där det var en som klädde in sina redskålar i tidningspapper för att de inte skulle bli så skitiga.. Bra idé? eller?

Dela detta:

* Inloggade just nu

421 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser