Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  skaffa duvor  (läst 4582 gånger)

challe:)

• Småland
skaffa duvor
« skrivet: 08 feb-11 kl 19:09 »
hej skulle vilja ha ett par påfågelduvor behöver lite hjälp med vad dom ska ha.
hur ska deras bostad se ut?
vad äter dom?
ska dom få flyga ute?
flyger dom i väg om dom är lösa?
väldigt tacksam för svar!
mvh Charlie
Här bor hästar,hund,katter, Blekingeankor, höns:sebright, dv kochin,silkes,lomhann, dorking och ett gäng blandraser!

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
SV: skaffa duvor
« Svar #1 skrivet: 08 feb-11 kl 21:06 »
hej skulle vilja ha ett par påfågelduvor behöver lite hjälp med vad dom ska ha.
hur ska deras bostad se ut?
vad äter dom?
ska dom få flyga ute?
flyger dom i väg om dom är lösa?
väldigt tacksam för svar!
mvh Charlie
Hej!
duvor äter vanligt duvfoder (ärtor, majs, vete). Påfågelduvor trivs nog bäst med en stor voljär med stor bottenyta då de gillar at vara på marken. man kan släppa ut dom... men de sätter sig oftast på ett tak och solar och är väldigt lätta byten för hökar mm.

Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

• Småland
« Svar #2 skrivet: 09 feb-11 kl 16:48 »
tack för svaren njura! men du har ingen bild på en voljer för jag behöver insperation jag är ganska proffsig byggar så det blir nog lätt!
Här bor hästar,hund,katter, Blekingeankor, höns:sebright, dv kochin,silkes,lomhann, dorking och ett gäng blandraser!

Njura

• Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #3 skrivet: 09 feb-11 kl 17:12 »
Här är tre av mina voljärer. De ser dock inte så fina ut nu utan inredning och grönska nu i tö tider.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #4 skrivet: 09 feb-11 kl 22:20 »
Här är tre av mina voljärer. De ser dock inte så fina ut nu utan inredning och grönska nu i tö tider.

*tittar ut genom fönstret* ... Har vi verkligen samma årstid? ::) *snööö överallt som lyser upp i kvällsmörkret och mer kommer det snart*
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

• Småland
« Svar #5 skrivet: 10 feb-11 kl 14:06 »
tack igen njura men du kan inte ta någon bild i själva huset det är där jag inte vet hur jag ska bygga ;)
mvh charlie

Njura

• Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #6 skrivet: 10 feb-11 kl 14:13 »
tack igen njura men du kan inte ta någon bild i själva huset det är där jag inte vet hur jag ska bygga ;)
mvh charlie
jaha... det fixar jag! :D dock så har jag vaktlar och enstaka hönor där så inredningen är inte helt "duvperfekt". men funkar :)

Csilla75

• Skåne
    • mina husdjur
« Svar #7 skrivet: 10 feb-11 kl 14:26 »
googla på "pigeonloft" (bilder) så får du fram massor med tips på hur det kan se ut.  :)
ägare till ett par vita påfågelduvor med spetssvans. har även ett par indiska påfågelduvor, häckpar.

min hemsida med bilder på duvorna: http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=120018&gid=2191944

• Småland
« Svar #8 skrivet: 13 feb-11 kl 14:14 »
ja tack njura om du vill lägga ut bilder på huset. :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

564 gäster, 4 användare (1 dolda)
mohammad.mas, Spruce Recin, Nina W

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser