Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsbytardag Uppland  (läst 55849 gånger)

trallallaa

• Gäst

trallallaa

• Gäst
SV: Hönsbytardag Uppland
« Svar #141 skrivet: 03 maj-11 kl 12:27 »
Hehe, måste bara säga att liiite roligt är det, att jag svarade på vart det ligger ,för jag körde väldigt, otroligt åt h-vete förra året  ;D

Husfrun

• Uppland
« Svar #142 skrivet: 03 maj-11 kl 15:13 »
Haha, har du lika bra lokalsinne som mig? ;D är det någon som har dvärg kochin höns, som kan tas med? det ringde en kvinna idag och ville köpa några damer åt sin tupp..så har du några du vill sälja så ta med!//Anna

Ullgrisen

• Uppland
« Svar #143 skrivet: 03 maj-11 kl 21:14 »
Hej!
Tänkte komma på hönsbytardagen. Är på jakt efter avelsägg från Maran, Isbar, Silke (helst röd), Appenzeller och Holländsk dvärg.
Hade tänkt mig 6 ägg av varje. Är det någon som har???

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #144 skrivet: 03 maj-11 kl 22:50 »
Hehe, måste bara säga att liiite roligt är det, att jag svarade på vart det ligger ,för jag körde väldigt, otroligt åt h-vete förra året  ;D
;D  Nå, då vet Du ju hur man inte ska köra ...  ;D

Och därmed kanske litegrand hur man ska ....
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Siwan

« Svar #145 skrivet: 04 maj-11 kl 09:33 »
Hur åker man dit?
Siwan

rixx

• Södermanland
Orpington
« Svar #146 skrivet: 04 maj-11 kl 10:21 »
Hej Alla. Jag och familjen kommer. Vi letar Orpington höna. Någon som har?

Dajen

• Uppland
« Svar #147 skrivet: 04 maj-11 kl 12:52 »
Dajen! vilken ras vill du ha? renrasigt eller blandisar? och hur många? :)//Anna

Bara några stycken, två eller tre kanske. Har just fått hem sju bruna Lohmann, och de lär ju förse oss med ägg men de lär ju aldrig ruva fram några kycklingar  :) Rasrena eller blandade spelar ingen roll, men de får gärna vara söta  :) och i lagom ålder (inte kycklingar och inte gamlingar...) samt potentiella ruvare... Har du några till övers?   ::)

Phantom

• Södermanland
« Svar #148 skrivet: 04 maj-11 kl 13:50 »
Jag bor i södertälje och letar lift. Finns det en möjlighet att bli upplockad på närliggande station? Kan ta mig till Eskilstuna elelr mot Katrineholm, och överallt i stockholm.
Vet någon hur mycket Japanska vakltar som kommer vara närvarande?
« Senast ändrad: 04 maj-11 kl 13:56 av Phantom »

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #149 skrivet: 04 maj-11 kl 13:53 »
Jag bor i södertälje och letar lift. Finns det en möjlighet att bli upplockad på närliggande station? Kan ta mig till Eskilstuna elelr mot Katrineholm, och överallt i stockholm.
Vet någon hur mycket Japanska vakltar som kommer vara närvarande?
Det går att åka kommunalt om du inte hittar lift så du vet .Går bra med bussar där .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Månskensbonden

• Uppland
« Svar #150 skrivet: 04 maj-11 kl 14:34 »
Jag kommer, precis som förra året!  :)

Kan ta med;

- En grupp på 4 kaninhonor, 2 st. gotlandshonor med g-intyg och 1 gotlandshona utan intyg + 1 Tysk Jättescheck / Fransk vädur.

I färgerna chinchilla, blue & white(?) hon är blå med vit mage, viltgul, och en "färgmix"... Färgmixen har starka anlag för Japan, sv-vit tigrerad finns ganska nära henne.

Genbanksintyg på chinchillan och färgmixen, båda har haft stora fina kullar.

De 4 honorna samsas bra ihop, men bör skiljas åt när de har ungar.

- 17 kycklingar från friska värphöns, föräldrar bovans/LSL.

- 2 marsvin med bur, långhåriga hanar som funkar bra tillsammans, drygt ett år gamla.

- Avelsägg från mina värphöns, vit- och brunvärpare.

Vid intresse kan jag även ta med säckar med HEL HAVRE och sättpotatis av Kind Edward. 

Vi ses! :)

Min dröm är att ha en mysig liten gård tillsammans med min fästmö Sara där vi kan ha våran lilla vovve Theo(Jackrussell), hennes katter, mina ankor, höns, får, kaniner och kvigor.

trallallaa

• Gäst
« Svar #151 skrivet: 04 maj-11 kl 14:57 »
OM det är någon som vill ha något från Kyller i Norrtälje,
så ska jag dit på fredag och hämta en tupp, han har bla Isbarunghönor för 85:- st och massa andra raser,
jag kommer lägga på en 10kr per låda för frakten.
Jag har en mercedes Vito, så lite bör ja väl ändå få in där  :P

De får bo i hästboxarna under Lördagen...,så jag blandar dem ej med mina höns...

Pip

• Pip
    • Uppland
« Svar #152 skrivet: 04 maj-11 kl 15:26 »
Vet du vilka raser han har nu för tiden? Det var ett tag sedan jag pratade med honom... Tänkte att han kanske har några skojiga ägg.

Jennim

• Västmanland
« Svar #153 skrivet: 04 maj-11 kl 16:33 »
Jag är också intresserat veta vilka raser han har.

Kommer ta med blandis tuppar och värpande hönor.
Bor på liten gård med make, hundar, katter, kaniner, vaktlar och olika rashöns. Liten uppfödning av new zealand red kaniner. http://www.gillberga.n.nu/

quendi55

• Uppland
« Svar #154 skrivet: 04 maj-11 kl 16:36 »
Hej trallallaa
Jag tar gärna en svart Isbarhöna om han har. Jag har en blå höna och en spättad tupp. Kul att ha lite olika färger.

nu ska jag försöka lägga in en bild på ägg som jag tar med till hönsbytardagen :)

Och så har jag lite blommekycklingar med mig. Dom är en vecka och några dagar gamla 35 :- st
En eller två unghönor Dvärg Andalusier 120 kr st och en tupp till damerna om så önskas. Honom kan jag ta hem om ingen vill ha, annars ingår han med hönsen. Alla tre är Svarta.
Jakthundar och brukshundar, Dvärg Andalusier, Maran, Isbar, Brahma, Blomme och ett gäng blandisar

trallallaa

• Gäst
« Svar #155 skrivet: 04 maj-11 kl 18:13 »
Vet du vilka raser han har nu för tiden? Det var ett tag sedan jag pratade med honom... Tänkte att han kanske har några skojiga ägg.
Jag är också intresserat veta vilka raser han har.

Kommer ta med blandis tuppar och värpande hönor.

Ni får ringa honom och fråga
Jag PMar tel nr, bäst om ni kunde betala honom via bank, eller något  ::)
Ägg kan jag ju absolut ta med från honom, det är nästan lättast  :P
Hej trallallaa
Jag tar gärna en svart Isbarhöna om han har. Jag har en blå höna och en spättad tupp. Kul att ha lite olika färger.

nu ska jag försöka lägga in en bild på ägg som jag tar med till hönsbytardagen :)

Och så har jag lite blommekycklingar med mig. Dom är en vecka och några dagar gamla 35 :- st
En eller två unghönor Dvärg Andalusier 120 kr st och en tupp till damerna om så önskas. Honom kan jag ta hem om ingen vill ha, annars ingår han med hönsen. Alla tre är Svarta.

Ok, svart isbarhöna är på listan  ;D håller tummarna för att han har en sådan, vet att han hade unghöns, men jag frågade aldrig om färgen...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #156 skrivet: 04 maj-11 kl 18:16 »
Vi kommer ta med oss dvärgvädurar. Men kan ej ta med oss alla så frågan är vad som ev. kan vara mest intressant, om någon är intresserad alls... Hmm... Funderar på att ta med en hane och 2 honor.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Husfrun

• Uppland
« Svar #157 skrivet: 04 maj-11 kl 22:39 »
Jag är intresserad av Isbarhönor :) jag pm´ar dig ...:) vi kommer att ha med supertuffa korsningar mellan sussex/Isbar och Silkes/Isbar och även rena silkeskycklingar...de är födda 1 Februari och 5 Mars! vi tar med ca 15-20 stycken...jättekul med så många kaniner!:)

Husfrun

• Uppland
« Svar #158 skrivet: 04 maj-11 kl 23:46 »
Mäh...jag glömde! vi tar med sussex/silkes blandisar också, födda 1 Feb. :)

stjernholm

• Uppland
« Svar #159 skrivet: 05 maj-11 kl 07:16 »
Jag tar bara med mig plånboken jag+man och 1 barn. 8)

Dela detta:

* Inloggade just nu

628 gäster, 1 användare
Advaita

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser