Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsbytardag Uppland  (läst 55895 gånger)

evel

• Uppland
SV: Hönsbytardag Uppland
« Svar #60 skrivet: 12 apr-11 kl 20:06 »
Hur ser det ut med Newcastle?

Har ett gäng japanska vaktlar som börjar växa ur buren  ::)
* Hundar * Katter * Hästar * Vaktlar *

anders 67

• Dalarna
« Svar #61 skrivet: 12 apr-11 kl 20:18 »
Hur ser det ut med Newcastle?

Ramstalund och Uppsala kommun är utanför riskområde.Värre är det väl för alla som kommer från Enköpings kommun  :-\
Fjällkor,rödkullor,telemarkskor,SRB-kor,dölekor,holsteinkor, lantrasfår,höns,grönsaksodling

Husfrun

• Uppland
« Svar #62 skrivet: 13 apr-11 kl 21:30 »
Än så länge så ser allt lugnt ut på newcastlefronten...sånt kan ju ändras snabbt men vi håller oss uppdaterade..så det är jätteviktigt att alla som tänker komma har lite koll på hur det ser ut just då i sina län så pippisarna inte har reseförbud ::)
Just nu har några riskområden blivit upphävda :D
Vi kommer hursom helst genomföra dagen då många lokala hantverkare kommer och ställer ut sina saker till försäljning...sedan finns det ju andra djur som kanske vill byta ägare också? :)
Gå gärna in på FB och kolla...där heter evenemanget " Hönsbytardag och hantverk" //Anna
« Senast ändrad: 13 apr-11 kl 21:50 av Husfrun »

Pip

• Pip
    • Uppland
« Svar #63 skrivet: 15 apr-11 kl 19:44 »
Är det någon som vill köpa en äggätande unghöna billigt  :P Annars hamnar hon i grytan, jag har varken tid eller ork att försöka vänja henne av med ovanan.

Lillemor Eklund

• Positiv till det mesta :)
    • Uppland
« Svar #64 skrivet: 15 apr-11 kl 23:35 »
Är det någon som vill köpa en äggätande unghöna billigt  :P Annars hamnar hon i grytan, jag har varken tid eller ork att försöka vänja henne av med ovanan.

Vad är det för ras på hönan? Hon kan kanske få bo hos mig och få en chans innan grytan ;) Kan kanske kika på henne på söndag! Du kan kanske pm:a ditt mob nr till mig och en vägbeskrivning oxå?
Mvh Lillemor
Om man alltid gör så som man alltid har gjort, så får man alltid ha det som man alltid har haft det....

Att tala innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter!

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #65 skrivet: 16 apr-11 kl 00:18 »
Släng in en pingisboll till henne  :-[ Hur konstigt det än låter så funkade det här förut. Mina silkeshöns hackade sönder äggen. Jag slänge in en pingisboll och silkeshönsen började picka på den och "spelade fotboll" med den.
Sen så var det nog med äggätandet :P
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Pip

• Pip
    • Uppland
« Svar #66 skrivet: 16 apr-11 kl 08:42 »
Släng in en pingisboll till henne  :-[ Hur konstigt det än låter så funkade det här förut. Mina silkeshöns hackade sönder äggen. Jag slänge in en pingisboll och silkeshönsen började picka på den och "spelade fotboll" med den.
Sen så var det nog med äggätandet :P

Pingisboll har jag inte provat, däremot har de två golfbollar... Hon är tydligen ingen sportfantast, utan en som mest sitter still och äter hela dagarna ;D

Pip

• Pip
    • Uppland
« Svar #67 skrivet: 16 apr-11 kl 08:43 »
Vad är det för ras på hönan? Hon kan kanske få bo hos mig och få en chans innan grytan ;) Kan kanske kika på henne på söndag! Du kan kanske pm:a ditt mob nr till mig och en vägbeskrivning oxå?
Mvh Lillemor

Hon är en blandras (vit med några svarta fjädrar) och kan vara nästan vad som helst, jag är inte säker på vilken färg hon värper, men jag tror att det är vitt. Du får kolla imorgon :) Jag PMar mitt nr.
« Senast ändrad: 16 apr-11 kl 18:31 av Pip »

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #68 skrivet: 16 apr-11 kl 11:43 »
Om hon har gener från min blandrasflock så kan hon innehålla uppåt 8 olika raser. :P ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #69 skrivet: 16 apr-11 kl 11:55 »
Sls... :) Vore ju taskigt om ngn snurrade rund i Örsa och letade höns, när vi andra är i Ramstalund å myser ;)
Mycket taskigt.  Tack för infon!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Pip

• Pip
    • Uppland
« Svar #70 skrivet: 16 apr-11 kl 18:33 »
Om hon har gener från min blandrasflock så kan hon innehålla uppåt 8 olika raser. :P ;D

Ja, troligtvis kommer mamman från ett av Linkosos ägg :) Pappan vet jag inte vem det är. Men det börjar luta mer och mer mot grytan, hon är elak också, eller, hon hugger rejält om man försöker plocka ägg från henne...

The Game

• Gäst
« Svar #71 skrivet: 16 apr-11 kl 18:39 »
Är det för sent att boka bord??
Jag tror jag kanske kommer..Me lite eggebygrejer kanske..
/Majsan

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #72 skrivet: 16 apr-11 kl 18:47 »
Ja, troligtvis kommer mamman från ett av Linkosos ägg :) Pappan vet jag inte vem det är. Men det börjar luta mer och mer mot grytan, hon är elak också, eller, hon hugger rejält om man försöker plocka ägg från henne...

Haha! Hon vill ha de mumsiga äggen för sig själv... ;)
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Husfrun

• Uppland
« Svar #73 skrivet: 17 apr-11 kl 00:15 »
Markim, det är absolut inte för sent att boka bord :) vi tar emot bokningar ända fram till fredagen innan...det är mest beroende på hur många bord som vi behöver ta fram.
En bekant ska ta med några superfina Isbartuppar :) och hade vi inte redan vår ståtliga herre "den lilla kycklingen" så skulle jag lätt köpa en från henne!
Om ni undrar över mina konstiga tider på uppdateringar...så jobbar jag natt 8)

The Game

• Gäst
« Svar #74 skrivet: 17 apr-11 kl 17:06 »
Evel: va fan..ja vill ha vaktlar ju..=D

Husfrun: vette sjuttsingen va jag ska ta me mig..Har lite tekoppar me hönstryck och sådant om det är av intresse??
Har en jäkla massa kryddor som jag kan dra skott av oxå`?

/Majsan

Husfrun

• Uppland
« Svar #75 skrivet: 18 apr-11 kl 06:54 »
Det blir jättebra om du tar med det Markim! jag köper gärna kryddor :D//Anna

winnitopi

• Uppland
« Svar #76 skrivet: 19 apr-11 kl 11:03 »
Hej ssnälla husfrun,jag vill gärna ha ett bord tack!
Har NZ kaniner Löwen-blandisar o kanske lite höns o tuppar.
Problem är till för att skjutas upp för att sen glömmas bort :)

Jenny på Björkkulla

• Lev idag, imorgon kan det vara för sent!
    • Uppland
« Svar #77 skrivet: 19 apr-11 kl 12:11 »
Har en jäkla massa kryddor som jag kan dra skott av oxå`?

/Majsan
Jag köper gärna kryddor!
Jag och maken har sönerna (4 och 7 år), döttrarna  (1 och 2 år),  Vi har Hedemorahöns, kalkoner, gotlandskaniner och  katter. Tidigare har vi haft en fjällnära hushållsko och hälsingefår, Vi bor i ett 300 år gammalt torp.

Husfrun

• Uppland
« Svar #78 skrivet: 19 apr-11 kl 23:11 »
Winnitopi! jag skriver upp dig på ett bord! :) välkommen! :) //Anna

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #79 skrivet: 20 apr-11 kl 11:49 »
Kom och tänka på, det är ingen som behöver hönsskit till gödning eller något? För det skulle jag annars kunna ta med mig några påsar utav. Finns både skit som legat ute på stacken sedan förra sommaren, skit blandat med torv och jord och ren, färsk "superkoncentratskit"...  :-X

Dela detta:

* Inloggade just nu

588 gäster, 2 användare
Berberis, mulle mullvad

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser