Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsbytardag Uppland  (läst 55781 gånger)

Pip

• Pip
    • Uppland
SV: Hönsbytardag Uppland
« Svar #220 skrivet: 08 maj-11 kl 23:14 »

men att Pip försvann medan jag vände ryggen och pratade ankor *storsuck*  :'(

Tråkigt, såg dig inte när vi åkte. Annars hade jag ju självklart sagt hejdå :( Men om du har vägarna förbi Enköping får du gärna komma förbi på en fika, du behöver inte köpa ägg för det.

stjernholm

• Uppland
« Svar #221 skrivet: 09 maj-11 kl 07:07 »
Jag köpte 2 kassar med blommor och lite ägg att äta (mina hönor har inte börjat värpa än)
Vi var där vid ca 12.15 och det var faktiskt inte så mycket hönor och växter när vi var där. Mycket av det ni skriver om här såg jag inte. Men det var trevligt ändå och vilka supergoda och vackra bakverk!!!
De små chihuahua valparna blev lyckan för min tjej.
Jag var ute efter blommor och det hittade jag.
 ;D

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #222 skrivet: 09 maj-11 kl 08:44 »
Tack sa hemskt mycket Pip!

Det är inte omöjligt att hoijen behöver motion och det kan gärna vara mot Enköpingstrakterna ;) Med eller utan ägg ser vi sedan, det verkar som om jag behöver upprustning pa kläckarsidan som är planerad vid manadskifte :-[

Jag hör av mig när det kliar i gashanden!
//Januschka
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

Klares

• Stor Orpington
    • Uppland
« Svar #223 skrivet: 09 maj-11 kl 10:46 »
Tack för en välorganiserad bytar dag med god uppslutning!!!

ser fram emot nästa ;D

Jens och Hanna!!!
Orpington höns i massor av olika färger!!

Granbackstove

• Uppland
« Svar #224 skrivet: 09 maj-11 kl 12:05 »
 :D :D :D Så glad är jag idag, dels för att här ska bakas korvbröd till nästa grillning (tillsammans med sonen som verkligen uppskattade dem istället för köptas) men mest för att Svarta (min blandrashöna) har gått och lagt sig på äggen jag köpte av Pip:D :D :D
Har genbank för bland annat sybehör och blomkrukor från 1900-talet.

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
« Svar #225 skrivet: 09 maj-11 kl 14:26 »
Jag fick med mig luftlök hem. De beställda hönsen lyckades flaxa sig ur ägarens minne när de skulle lastas, men de kommer idag istället :)

Liten son var mest fashinerad över kaninerna, han längtar till hans kanin blivit stor nog att flytta hit.

Blir det en likadan dag till hösten? Kommer gärna igen!
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

Josie82

• Uppland
« Svar #226 skrivet: 09 maj-11 kl 18:14 »
Hm.. verkar som jag missade nåt. Hade planer på att åka dit men jag är lite lat för tillfället..  Men det får man nog vara när man är gravid i v 39..
Jag ska önska mig två silkeshönor när jag fyller år nästa helg... Vet ni nån som säljer? Kanske hönsBörje har?
Hovslagarinna från Vallentuna med sambo, 1 son (som är bebis), en underbar Aussietik, en väldigt hårig och vacker katt, en stooor och en väääääldigt liten häst, en brahma, en faveroll, en Cochin, en orpington och två rubinhönor. Nyinflyttade i villa i Brottby. Hästarna fick dock inte plats.

quendi55

• Uppland
« Svar #227 skrivet: 09 maj-11 kl 18:43 »
Tack för en jättetrevlig hönsbytardag !
Jag och Tinnan645 delade på ett bord och hade ganska mycket kycklingar med oss, fler än 30 tillsammans i olika åldrar.
Och även några unghöns. Jag hade också avelsägg. Det mesta gick åt som smör, Det enda som åkte med tillbaka hem var några dv Andalusierägg som nu ligger i kläckaren.
Och...med hem till mig följde också en ny liten ras :)
Chabokycklingar, inte alls planerat men så söta att  jag inte kunde motstå dom.
Och några kalkonägg
Och en svart isbarhöna.
Allt från Trallallaa ;)
Ja så går det när man bestämt sig för att man drunknar i fjäderfä och ska hålla antalet nere.
Jakthundar och brukshundar, Dvärg Andalusier, Maran, Isbar, Brahma, Blomme och ett gäng blandisar

Jenny på Björkkulla

• Lev idag, imorgon kan det vara för sent!
    • Uppland
« Svar #228 skrivet: 09 maj-11 kl 21:48 »
Tack för en supertrevlig dag! Mycket välordnat "som vanligt"! Vi var där i tre timmar och kom hem med barnmöbler, och plantor av olika slag. Nästa gång får bara se till att ha namnskyltar så att man hittar alla alternativare!
/ Jenny med familj
Jag och maken har sönerna (4 och 7 år), döttrarna  (1 och 2 år),  Vi har Hedemorahöns, kalkoner, gotlandskaniner och  katter. Tidigare har vi haft en fjällnära hushållsko och hälsingefår, Vi bor i ett 300 år gammalt torp.

Husfrun

• Uppland
« Svar #229 skrivet: 09 maj-11 kl 22:25 »
Mäh Jenny! vi missade dig :o eller rättare sagt...vi visste inte hur du såg ut...maken hade gjort en namnskylt till dig som han hade graverat på! jag och maken plus pullarius hade varsin :) men till hösten så får vi ha allihopa! :D höstens dag blir nån gång augusti-september!

Dajen

• Uppland
« Svar #230 skrivet: 09 maj-11 kl 22:48 »
Tack för en kanontillställning! Åkte hem med två Isbarhönor och två små söta isbarblandisar som nu alla håller på att bekanta sig med mina sju Lohmann i hönsgården... Tyckte nog att det fanns en hel del hönor när vi kom vid "startdags," men nog fick man kasta sig över dem för att hinna få några... I höstas kom vi en knapp timme efter öppning och då fanns bara tuppar kvar :) Nu när jag har byggt upp en liten flock hoppas jag kunna bidra med något att sälja nästa gång!

Jenny på Björkkulla

• Lev idag, imorgon kan det vara för sent!
    • Uppland
« Svar #231 skrivet: 10 maj-11 kl 22:36 »
Mäh Jenny! vi missade dig :o eller rättare sagt...vi visste inte hur du såg ut...maken hade gjort en namnskylt till dig som han hade graverat på! jag och maken plus pullarius hade varsin :) men till hösten så får vi ha allihopa! :D höstens dag blir nån gång augusti-september!
Jaha  :-[! Jag såg ju era namnskyltar men eftersom ingen annan hade någon så tänkte jag att ni inte hunnit längre...vilket vore helt förståeligt för de såg ju superfina ut!  Det var verkligen inte meningen att dissa era fina namnskyltar! Jag lovar att jag kommer till hösten och använder min namnskylt då! Och då hoppas att jag att alla andra också är "märkta" på ett eller annat vis! Ser fram emot höstens bytardag då kommer jag att ha höns att sälja!  Tack Anna!
« Senast ändrad: 10 maj-11 kl 23:30 av Jenny på Björkkulla »
Jag och maken har sönerna (4 och 7 år), döttrarna  (1 och 2 år),  Vi har Hedemorahöns, kalkoner, gotlandskaniner och  katter. Tidigare har vi haft en fjällnära hushållsko och hälsingefår, Vi bor i ett 300 år gammalt torp.

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #232 skrivet: 11 maj-11 kl 10:45 »
Det var verkligen inte meningen att dissa era fina namnskyltar! Jag lovar att jag kommer till hösten och använder min namnskylt då! Och då hoppas att jag att alla andra också är "märkta" på ett eller annat vis!

Mycket folk som jag missade ocksa eller som redan hade försvunnit när jag äntligen anlände...  men men, det finns fler tillfällen bara man lever länge nog :)

Namnskyltar??  har jag inte sett :(

*tar fram almanackan* När under hösten???

//Januschka
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

Pip

• Pip
    • Uppland
« Svar #233 skrivet: 13 maj-11 kl 15:22 »
Tittade just i Upplands Nyheter som kom idag, hönsbytardagen fick 3 helsidor, inklusive förstasidan!

Jennim

• Västmanland
« Svar #234 skrivet: 13 maj-11 kl 15:37 »
Har du nån möjlighet skanna in sidorna? Jätte nyfiken läsa den.
Bor på liten gård med make, hundar, katter, kaniner, vaktlar och olika rashöns. Liten uppfödning av new zealand red kaniner. http://www.gillberga.n.nu/

winnitopi

• Uppland
« Svar #235 skrivet: 14 maj-11 kl 22:38 »
Tack så jätte-mycket för en supertrevlig dag på alla sätt! Försökte läsa Upplandsnytt på nätet men det gick ju inte...Skulle vara roligt att se vad som skrevs!
Problem är till för att skjutas upp för att sen glömmas bort :)

Husfrun

• Uppland
« Svar #236 skrivet: 15 maj-11 kl 20:17 »
Angående namnskyltar:) vi frågade i början av tråden om någon ville ha en namnskylt så fick de messa mig eller maken "Ramsta" och det var bara Jenny och Pullarius som ville ha...men de fick! (Jag sparar din Jenny tills i höst!) maken graverade på små träbitar från vårat nedsågade plommonträd, det är ju toppen om fler vill ha i höst som vi kan känna igen er ;D
Våra nya fina Isbarhönor har fått namnen Anne och Agda! men en av våra ungtuppar (som ej blev såld, en Isbarblandis) blev nackad och plockad idag...han var en dumming mot de nya hönsen >:(
Hoppas att ni alla mår bra! kram/Anna

Lurpa

• Gästrikland
« Svar #237 skrivet: 02 jul-11 kl 14:10 »
Är det någon koll på vilket datum de kommer vara träff på nästa gång?
Bor med min make, mina 3 barn, en powderpuff tik och 2 katter.
Jag samäger även några höns med min mamma (hönan-agda)

Dela detta:

* Inloggade just nu

548 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser