Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsbytardag Uppland  (läst 55878 gånger)

Pip

• Pip
    • Uppland
SV: Hönsbytardag Uppland
« Svar #160 skrivet: 05 maj-11 kl 09:45 »
Jag tar bara med mig plånboken jag+man och 1 barn. 8)

Glöm inte att ta med några lådor också, som du kan stoppa djur i :)

Tinnan645

• Uppland
« Svar #161 skrivet: 05 maj-11 kl 12:28 »
Hur långt före 12 bör man vara där om man har kycklingar t salu?
Börjes mycket maranlika rubiner ur mörka ägg och kycklingar från mycket ruvningsvilliga dvärgar ("småländsk cocktail")med åsbo resp andalusiertupp. På bordet finns även andalusier, blommekycklingar och lite korsningar.
CK :)

anders 67

• Dalarna
« Svar #162 skrivet: 05 maj-11 kl 12:45 »
Och min frisör var sjuk så nu kommer jag långhårig  :-\ Jag som skulle vara fin på huvudet hade jag tänkt.
Men jag är väl orakad och långhårig för det mesta så det spelar väl ingen roll ;D
Någon som är intresserad av brun leghorn,14 veckor,börjar värpa i sommar.
Tar också med avelsägg av svart löpanka,hamburger och sussex.Och så massor av tomat plantor,hade visst 19 olika sorter ;)
Fjällkor,rödkullor,telemarkskor,SRB-kor,dölekor,holsteinkor, lantrasfår,höns,grönsaksodling

Husfrun

• Uppland
« Svar #163 skrivet: 05 maj-11 kl 12:47 »
Vi gillar dig som du är Anders ;) så kom som du är bara! superbra att du tar med tomatplantor, de har efterfrågats av mina jobbarkompisar! :) anna

Husfrun

• Uppland
« Svar #164 skrivet: 05 maj-11 kl 14:55 »
Om någon är intresserad så tar en kompis med minst 3 stycken hedemorahöns och ett antal tuppar, alla med genbanksintyg! //Anna

Lurpa

• Gästrikland
« Svar #165 skrivet: 05 maj-11 kl 15:39 »
jag har skrivit på höns sökes. Men ifall någon har missat va vi har på önskelistan så länkar jag här ;)

http://87.237.214.120/~alternat/index.php?topic=110562.0
Bor med min make, mina 3 barn, en powderpuff tik och 2 katter.
Jag samäger även några höns med min mamma (hönan-agda)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #166 skrivet: 05 maj-11 kl 15:44 »
Någon som är intresserad av anksockerkaka med grädde och sylt?  8) Hade tänkt att försöka mig på att göra en bättre kaka till dagen... Hahaha, här är mitt första försök från förra helgen.  :-[ Hade i för lite smet så ankan blev platt på ena sidan (ska vara 3-D kaka) och den ser ju sådär fin ut. ::) Men den var god iaf! ;D

Husfrun, måste fråga dig. Får man ens ta med hembakat? Så jag inte gör något tok. ::)  ??? Tänkte på att ni säljer ju fika och sådant annars och kanske inte vill att någon annan ska komma och tränga sig med att stå och sälja egen kaka?  :-[
« Senast ändrad: 05 maj-11 kl 15:47 av Linkoso »
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Pip

• Pip
    • Uppland
« Svar #167 skrivet: 05 maj-11 kl 17:31 »
Och min frisör var sjuk så nu kommer jag långhårig  :-\ Jag som skulle vara fin på huvudet hade jag tänkt.

Jag är inte heller nyklippt, så jag har viss förståelse :)

Funderar på om du har något dagsgammalt? Jag har en höna som ruvat utan ägg i flera veckor nu, jag har försökt få henne att sluta säkert 20 ggr men hon ger sig inte... Så om någon har en nykläckt så vore det en sista utväg.

Dajen

• Uppland
« Svar #168 skrivet: 05 maj-11 kl 19:23 »
OM det är någon som vill ha något från Kyller i Norrtälje,
så ska jag dit på fredag och hämta en tupp, han har bla Isbarunghönor för 85:- st och massa andra raser,
jag kommer lägga på en 10kr per låda för frakten.
Jag har en mercedes Vito, så lite bör ja väl ändå få in där  :P

De får bo i hästboxarna under Lördagen...,så jag blandar dem ej med mina höns...

Jag skulle jättegärna ta ett par Isbarhönor! Har PM:at dig...men om du har fullt i bilen så vet jag ju i alla fall att man kan hitta sådana i Norrtälje  :)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #169 skrivet: 05 maj-11 kl 19:40 »
Jag är inte heller nyklippt, så jag har viss förståelse :)

Ytterligare en som hade tänkt klippa sig men blev aldrig av. ::)
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Husfrun

• Uppland
« Svar #170 skrivet: 05 maj-11 kl 19:41 »
Linkoso? det är helt ok att sälja ankkakor! :) välkommen!

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #171 skrivet: 05 maj-11 kl 19:42 »
Så bra! ;D

Just det, angående bord. Hur gör man då om man har bokat? ??? Frågar här i tråden då kanske fler undrar. Ska man ta kontakt med någon speciell och vart befinner sig denna isf? ;D Jag kommer antagligen ha en tröja på mig med mitt nickname (Linkoso) så ni kan vara säkra på att det inte är någon annan som inte bokat bord som försöker "snatta" åt sig ett av de bokade. ::)

Husfrun

• Uppland
« Svar #172 skrivet: 05 maj-11 kl 19:53 »
Ni kan komma runt 11.45, då kommer vi att vara där..och jag och maken har koll på vilka som har bokat och när ni kommer tar maken emot och han lyckas nog klura ut vem som är vem ;D så det ordnar sig nog!//Anna

Lillathyra

• -
« Svar #173 skrivet: 05 maj-11 kl 21:34 »
Måste man vara nyklippt?? Shit! ;D ;D ;D ;D

trallallaa

• Gäst
« Svar #174 skrivet: 05 maj-11 kl 21:36 »
Måste man vara nyklippt?? Shit! ;D ;D ;D ;D
Hehe, DET ÄR JAAAAG!!!!  ;D ;D

ramsta

• Uppland
    • Ramsta lasergravyr
« Svar #175 skrivet: 05 maj-11 kl 21:37 »
Maken det är jag ;D ;D ;D ;D
http://www.ramstagravyr.se ,6 barn och en helt underbar fru,3 taxar,15 höns

Lotus

• Ångermanland
« Svar #176 skrivet: 05 maj-11 kl 21:40 »
Men jag är väl orakad och långhårig för det mesta så det spelar väl ingen roll ;D
Någon som är intresserad av brun leghorn,14 veckor,börjar värpa i sommar.
Tar också med avelsägg av svart löpanka,hamburger och sussex.Och så massor av tomat plantor,hade visst 19 olika sorter ;)

Jag är nyklippt men okej- du är förlåten om du säljer höns ;-)

Jag köper gärna unghönor av Sussex eller Leghorn. Hoyor är också intressant...

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #177 skrivet: 05 maj-11 kl 21:52 »
Hej!

Jag har längtat länge efter att vara med pa en bytardag.. men har än sa länge bokat in folk som vill kommer och köper ankägg osv.. blir jag kvit de i tid.. hur spontant kan man dycker upp?

Tomatplantor, miniplantor broccoli, zucchini och myskankägg.. kaniner?!  kan jag erbjuder  - allt som har plats pa motorcyckel ;)

Anders, de tyska Hamburger har kläckts, blev en för dig en för mig ;- ) och en ny adress fick jag häromdagen :-) Har har svart och silverlack. Intresse?

MVH
Januschka
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

anders 67

• Dalarna
« Svar #178 skrivet: 05 maj-11 kl 23:05 »

Anders, de tyska Hamburger har kläckts, blev en för dig en för mig ;- ) och en ny adress fick jag häromdagen :-) Har har svart och silverlack. Intresse?

MVH
Januschka
Vad bra att det blev 2 så vi kan dela  ;)
Jag är alltid intresserad av Hamburger  :D
Fjällkor,rödkullor,telemarkskor,SRB-kor,dölekor,holsteinkor, lantrasfår,höns,grönsaksodling

nikky

• ,japanska vaktlar
    • -
« Svar #179 skrivet: 06 maj-11 kl 05:51 »
Finns det någon som skulle kunna åka så jag får följa efter i min bil....hittar inte dit.Jag bor i Järfälla.

Dela detta:

* Inloggade just nu

746 gäster, 2 användare
von tratt, piona

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser