Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Överhettat batteri  (läst 2508 gånger)

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
Överhettat batteri
« skrivet: 02 feb-11 kl 11:34 »
För ett tag sen tappade jag ficklampan i golvet, det blev en buckla men lampan höll. Jag har använt ficklampan flera gånger sen dess utan problem, men nyligen höll jag på att böka i ett mörkt utrymme, efter en stund la jag ficklampan på golvet. När jag sen tog upp den igen var den nästan brännhet! Jag tog ut batterierna och då såg jag att det ena hade en skada i plasthöljet. Vad var det egentligen som hade hänt?
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Anders G.

• -
SV: Överhettat batteri
« Svar #1 skrivet: 02 feb-11 kl 21:02 »
Batteriet har fått en smäll och gått sönder när du tappade lampan. Detta har orsakat en lokal överhettning.

Dela detta:

* Inloggade just nu

473 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser