Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  studiebesök slakt? N Ö Skåne eller där i närheten  (läst 1118 gånger)

Snarrbon

• Om du inte provar vet du inte om det går
    • Skåne
    • Mettes kaniner
studiebesök slakt? N Ö Skåne eller där i närheten
« skrivet: 26 jan-11 kl 19:11 »
hej
Är det någon som är van att slakta kaniner som skall slakta  och kunna tänka sig att jag var där o såg hur det går för sig. Evt att jag har en kanin med själv att slakta under vägledning? Jag har ett antal gotlandskaniner som måste bort innan nya unger skall komma men det tar lite emot och jag tänkte det ville vara lättare o bättre om någon kunde visa mig IRL.
Mvh
Mette
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
SV: studiebesök slakt? N Ö Skåne eller där i närheten
« Svar #1 skrivet: 29 jan-11 kl 09:49 »
Jag kan visa men jag bor lite mer norröver, mellan Varberg och Borås
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

Snarrbon

• Om du inte provar vet du inte om det går
    • Skåne
    • Mettes kaniner
SV: studiebesök slakt? N Ö Skåne eller där i närheten
« Svar #2 skrivet: 29 jan-11 kl 21:18 »
Uh Varberg är lååångt borta men jag vill väldigt gärna. Kanske jag kan passa in det med andra saker på det hållet. Får se om det kan passa med dig. Tack så länge  :D
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

Dela detta:

* Inloggade just nu

756 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser