Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  foder till linderödssugor  (läst 6510 gånger)

Blekslättens Gård

  • Inlägg: 486
  • Blekslatten gard.se
    • Dalsland
SV: foder till linderödssugor
« Svar #20 skrivet: 20 feb-11 kl 09:02 »
Tack,Mvh
Ekologisk pärlhöns uppfödning

Existens?

  • Gäst
SV: foder till linderödssugor
« Svar #21 skrivet: 20 feb-11 kl 09:49 »
...tack nilsegårnII....det är väll så man ska behandlar grisar(och alla andra djur för den delen också)....som folk i allmänhet helt enkelt...och inte jagar hundarna på de eller skjuter med sin älgstudsare.....inte konstigt att så kloka djur som grisar vägra allt samarbete...öl är bättre då i många avseende :)
vi var också nybörjare på grisar och det har gott hur fint och lugnt som helst förutom en rymning pga av dålig el på stängslet....så inget problem....
glada människor gör glada grisar!

Eftersom det inlägget var riktat direkt till mig så kan jag ju svara med att du kan återkomma när du haft 50 grisar på rymmen i byn. Jag hade inte direkt möjlighet att stanna dom och bjuda på öl.
Galten som vi sköt var inte heller direkt den som gick och väntade på att få en slurk.

KungTulle

  • Inlägg: 1199
    • Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
SV: foder till linderödssugor
« Svar #22 skrivet: 21 feb-11 kl 10:01 »

Skulle ta in en galt från hagen en gång och drev honom med en drivskiva, rätt vad det var så tröttnade han och gick till attack, slängde både skiva och mig flera meter iväg genom luften. Det gick åt 4 skott med älgstudsare innan han gav sig.


Vad är det för fel med att ha en bit bröd i handen, säga till galten att "nu går vi" gå bort dit man skall, släppa in grisen, stänga grinden och sedan ge honom brödbiten?

Och ja det fungerade med vår 250 kilos hampshiregalt "Conan"  som vi hade för några år sedan och det fungerar med våra två vuxna minigrisgaltar. Jag har hört att det även fungerat på en tam vildssvinsgalt.
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

Existens?

  • Gäst
SV: foder till linderödssugor
« Svar #23 skrivet: 21 feb-11 kl 14:21 »
Vad är det för fel med att ha en bit bröd i handen, säga till galten att "nu går vi" gå bort dit man skall, släppa in grisen, stänga grinden och sedan ge honom brödbiten?

Inget fel i det, men jag hade inte levt idag om jag testat. Grisar är ju individer precis som allt annat, det finns ilskna exemplar, och det finns gulliga.

Blekslättens Gård

  • Inlägg: 486
  • Blekslatten gard.se
    • Dalsland
SV: foder till linderödssugor
« Svar #24 skrivet: 21 feb-11 kl 20:17 »
Mina grisar dör efter ett skott ???
Ekologisk pärlhöns uppfödning


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

320 gäster, 2 användare
Be, Själv är bäste dräng

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser