Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Information om vaktlar  (läst 4823 gånger)

Nawid

• Uppland
Information om vaktlar
« skrivet: 17 jan-11 kl 19:37 »
Det är så att jag ska skaffa mig vaktlar och jag ville veta vissa saker som till exempel vilken sort vaktel är bäst att ha i lägenhet, vilken vaktel luktar mindre kom med svar tack

mannen33

• Söker nya vänner i livet!
    • Södermanland
SV: Information om vaktlar
« Svar #1 skrivet: 17 jan-11 kl 19:41 »
Det är så att jag ska skaffa mig vaktlar och jag ville veta vissa saker som till exempel vilken sort vaktel är bäst att ha i lägenhet, vilken vaktel luktar mindre kom med svar tack
det är olagligt att ha vaktlar i lägenhet!!! eftersom dem klassas som viltdjur och får inte innehavas i lägenhet SOM ÄGS AV KOMMUNEN!!!
Livet är skört, även om visa inte tror det.

Nawid

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 17 jan-11 kl 19:49 »
Jaha men jag bor i radhus och kommer ha det mesta tiden ute

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 17 jan-11 kl 20:06 »
kan säja som så att vaktlar dammar väldigt mycket..inget bra att ha inomhus... har du en liten uteplats så skaffa en kaninbur på ben..bodel i ena halvan så klarar de sig året om...vill du ha ägg på vintern så behövs nån form av värmekälla... Japanska vaktlar är lagom stora,lägger bra med ägg,finns i många färger och lätta att få tag på... mvh
Fjäderfän och kaniner

Nawid

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 17 jan-11 kl 20:12 »
Jaha ok men det finns ingen som säljer vaktel ägg nu.

Astra

• Uppland
« Svar #5 skrivet: 17 jan-11 kl 20:15 »
Japanerna luktar inget vidare, så ska du ha sådana så är det trevligast ute året runt som grimbart sa. Jag tycker faktiskt att höns luktar bättre :-X Finns massa folk som säljer nu väl?...
Bor mellan Uppsala och Norrtälje med maken, lille sonen (3år), lilla dottern (0år), 2 katter och några sussexhöns, en orpington, en stilig Marantupp, Isbar-tonåringar, två franska nakenhalsar, blandisar och japanska vaktlar.

Eko-Trädgård

• Frukta inte - Ät frukt - Frukt är livet ( Di Leva)
    • Västerbotten
    • eko-trädgård
« Svar #6 skrivet: 17 jan-11 kl 20:16 »
hej,

vad ska du har för ägg??? här finns japanska och franska.....

skickas med posten

mvh

jonathan
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com
webbshopp www.ekotradgard.tictail.com

Nawid

• Uppland
« Svar #7 skrivet: 17 jan-11 kl 20:24 »
Jag har faktiskt inte sätt någon sälja nu

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #8 skrivet: 17 jan-11 kl 20:26 »
det finns många som har vaktlar..suss i sannum,rytterling,linkoso,kossan,fredrikslund med flera
Fjäderfän och kaniner

mannen33

• Södermanland
« Svar #9 skrivet: 17 jan-11 kl 20:33 »
Jag har faktiskt inte sätt någon sälja nu
du har ringt mig flera gånger och sagt att du ville köpa, men men får väl ta det här med en nypa salt. om man är seriös enligt mig så köper man av den man hittar inte lovar något och sedan går och vill ha av andra!

mannen33

• Södermanland
« Svar #10 skrivet: 17 jan-11 kl 20:37 »
det finns många som har vaktlar..suss i sannum,rytterling,linkoso,kossan,fredrikslund med flera
har du några gäss ägg som du kan sälja befruktade är önskat ;) kanske kan skicka pm till mig när du har :)
// Mario

Astra

• Uppland
« Svar #11 skrivet: 17 jan-11 kl 20:39 »
Jag har inte några vaktelägg att sälja just nu för :-[ jag var hungrig på vaktel vid nyår så nu har jag precis lagom med ägg till husbehov. Jag har tänkt satsa på fransoser lite längre fram på vårkanten istället.
Bor mellan Uppsala och Norrtälje med maken, lille sonen (3år), lilla dottern (0år), 2 katter och några sussexhöns, en orpington, en stilig Marantupp, Isbar-tonåringar, två franska nakenhalsar, blandisar och japanska vaktlar.

mannen33

• Södermanland
« Svar #12 skrivet: 17 jan-11 kl 20:40 »
Jag har inte några vaktelägg att sälja just nu för :-[ jag var hungrig på vaktel vid nyår så nu har jag precis lagom med ägg till husbehov. Jag har tänkt satsa på fransoser lite längre fram på vårkanten istället.
samma hände här måste jag säga :)

Nawid

• Uppland
« Svar #13 skrivet: 17 jan-11 kl 20:55 »
När jag pratar med andra om Vaktlar så betyder det inte att jag inte ska köpa från dig  n8mario. Jag hoppas att jag kan räkna med att ringa dig om 2veckor om två vaktlarna

Eko-Trädgård

• Frukta inte - Ät frukt - Frukt är livet ( Di Leva)
    • Västerbotten
    • eko-trädgård
« Svar #14 skrivet: 17 jan-11 kl 21:14 »
hej,

om du ville ha ägg kan jag skickar de på måndag.

mvh

Jonathan
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com
webbshopp www.ekotradgard.tictail.com

mannen33

• Södermanland
« Svar #15 skrivet: 17 jan-11 kl 21:36 »
När jag pratar med andra om Vaktlar så betyder det inte att jag inte ska köpa från dig  n8mario. Jag hoppas att jag kan räkna med att ringa dig om 2veckor om två vaktlarna
det går bra det :)

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #16 skrivet: 17 jan-11 kl 23:19 »
jag säger såhär. blir mycket lättare om du börjar med att köpa vuxna vaktlar.. för låter som att du inte har haft några sen innan? det är mitt förslag i alla fall, rätt mycket jobb med små vaktelungar. med vatten och mat.

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #17 skrivet: 20 jan-11 kl 12:57 »
Jag har aldrig hört att det är olagligt att ha vaktlar i lägenhet? Kan fröstå om de menar den vaktelarten som lever vilt i sverige men Japanska och kinesiska vaktlar går ju att köpa i djuraffärer i stan?
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Dela detta:

* Inloggade just nu

533 gäster, 2 användare (1 dolda)
imlo

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser