Hej! Och tack för svar!
Intressant kombination höns och iller bredvid varandra! Ja du vet varje fall var du har dina illrar

De kan alltså klättra rakt uppåt på nät... men illrarna är väl inte ute på dagtid utan när det är mörkt? Tänker att bara hönshuset är säkrat så behöver jag inte oroa mig för de nattaktiva. Fel tänkt? Sen kan det ju hända att jag ibland kommer hem efter att det blivit mörkt och då så finns risken att de är framme. Kaninerna stänger jag aldrig in då de är mycket ute i sin utehage (stor som en liten hönsgård) på kvällar och nätter. Så de ligger då illa till på nätterna om det kommer illrar (och minkar är väl samma sak med?)
Men då undrar jag: Hur får du det tätt mellan nätvägg och nättak? Kör du buntband jättetätt? Vad har du för nät på taket och hur fäster du? Mitt bärnät känns ju inte så hållbart och alldeles för tunt - går lätt sönder.
Min hönslucka ut är som en giljotin av tjockt plexiglas. Det blir lätt en liten glipa då golvströ kommer in längst ner. Men den är ganska tung. Kan de också lätt trycka sig in genom denna lilla glipa tror du? (försöker få skivan att vara platt mot golvet genom att rensa undan ströet)