Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sand ??  (läst 3073 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Sand ??
« skrivet: 09 jan-11 kl 20:02 »
Vart köper ni andra sand nu på vintern? Blir snordyrt att köpa¨på djuraffären jue .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Sand ??
« Svar #1 skrivet: 09 jan-11 kl 21:28 »
höns behöver inte sandbad...det funkar med sågspån.. närmsta såg säljer säkerligen spån för 10-20kr säcken... annars om du absolut vill ha sand så åk till närmsta grustag...
Fjäderfän och kaniner

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #2 skrivet: 09 jan-11 kl 21:31 »
Sågspån har dom redfan men vithönsen e så skitiga jue .
Jag tänkte sand var bättre men det eju fryst i sandtagen nu eller `??
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 09 jan-11 kl 21:33 »
hornbach säljer gjutsand..det kan vara ett alternativ?
Fjäderfän och kaniner

Gamina

« Svar #4 skrivet: 09 jan-11 kl 21:38 »
Jag har torv i mitt sandbad. Hönsen älskar det  :D
Genbank för Gotlandshöns

flax

• Halland
« Svar #5 skrivet: 09 jan-11 kl 21:41 »
Jag har torv i mitt sandbad. Hönsen älskar det  :D

Samma här!
Om du går igenom ett helvete - bara fortsätt att gå!

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #6 skrivet: 09 jan-11 kl 21:55 »
Fast dom vita hönsen lär ju ionte bli renare av torv *s* o jag e för lat för att tvätta dom . o:)

Ratchaburi

• Södermanland
« Svar #7 skrivet: 09 jan-11 kl 22:18 »
På olika ställen där man säljer bygg grejer har de olika typer sand. Blestersand. Finare sand grövre sand. Tror jag betalda 69 kr för 25 kg på byggmax.
My name is not Rihanna....

Bettyboop

• Småland
    • Andersson's Lantgård
« Svar #8 skrivet: 09 jan-11 kl 22:31 »

Jag ställde in sand i kattlådor i alla burar men det har ju varit fryst.

Nu badar de i sågspånet och även i kol från våra kaminer.

Sen har jag torv i lådor också till dom.

De älskar att bada i torven
Bor på härlig lantgård med Hästar, katter, kaniner, Rottweiler, Lohmanhöns, Dvärgkochin och Dvärgwyandotter. Odlar massor.

Turnit

• Västergötland
« Svar #9 skrivet: 10 jan-11 kl 03:10 »
Fast dom vita hönsen lär ju ionte bli renare av torv *s* o jag e för lat för att tvätta dom . o:)

Ska du ställa ut dem?
Bor på landet med mina goa ungar, höns, kaniner,ankor och busiga katter !

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #10 skrivet: 10 jan-11 kl 12:38 »
Nee men jag tycker det ser så illa ut med smutsiga djur jue *suck*

Juppepinne

• Östergötland
« Svar #11 skrivet: 10 jan-11 kl 12:43 »
Nee men jag tycker det ser så illa ut med smutsiga djur jue *suck*
Vet vad du menar. Mina vita hönor fick för sig att deras favoritställe i somras var under en gammal traktor som läckte olja. Olja är inte det lättaste att få bort och de är fortfarande oljiga om stjärtfjädrarna. Inte särskilt snyggt men vad kan man göra..  ::) Korkade hönor.
27-årig tjej som bor på landet på en liten gård tillsammans med min sambo, vår hund och massa hönor och tuppar.

Bettyboop

• Småland
    • Andersson's Lantgård
« Svar #12 skrivet: 10 jan-11 kl 12:46 »
Det är underligt tycker jag  ??? hihi att inte mina är svarta höns.
Trots att mina badar i både aska, sand och torv så är de inte speciellt lortiga
Trots att de är vita.

« Senast ändrad: 10 jan-11 kl 16:28 av Bettyboop »
Bor på härlig lantgård med Hästar, katter, kaniner, Rottweiler, Lohmanhöns, Dvärgkochin och Dvärgwyandotter. Odlar massor.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #13 skrivet: 13 jan-11 kl 10:57 »
Mina har en utegård full med lera *suck* nee det e inte alla vithönsen som är skitiga men 4st är grisar  ::)

susidus

• såenserutdå...
    • Småland
« Svar #14 skrivet: 14 jan-11 kl 12:57 »
Brukar att köpa säck med sandlåde grus för barns sandlådor ... på Jemo fix... detta blandar jag med torvströe eller såg spån... har funkat jätte bra... ;D.
fast nu vet jag inte var mina ljusa badat för de ser uuuur skitiga ut så inte var det i sand badet inte... ;D
Vad vore livet om man inte kunde hoppas.... och det gör jag fortfarande....
;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

642 gäster, 1 användare
Anders Flix

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser