Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad kan ha dödat min kanin??  (läst 9734 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Vad kan ha dödat min kanin??
« skrivet: 07 jan-11 kl 00:07 »
Nu i kväll har något djur gått in i stallet hoppat över boxdörren och dödat min ena belgiska jätte kanin.
Hon hade ryggraden utsliten och var äten på i nackpartiet.
Den andra kaninen hade ett sår i nacken o en tuss hår utslitet.
Vad för rovdjur dödar pådetta sett o lämnar sen sitt byte ?
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

skogsbosse

• Norrbotten
SV: Vad kan ha dödat min kanin??
« Svar #1 skrivet: 07 jan-11 kl 00:25 »
måste först säga att detta är tragiskt..

jag skulle tro att det är nån av dessa tre:
Mink,mård eller mårdhund..
det är inte lätt, när det är tungt.

Rosten

• Närke
« Svar #2 skrivet: 07 jan-11 kl 00:35 »
Om boxen är hög så kan inte räven hoppa tillbaka med kaninen i munnen.
Blev han sedan skrämd så kanske han inte han längre.

Finns det inga spår utanför?

Om alla dörrar var stängde och ändå kom rovdjuret in så får du räkna med att det kommer tillbaka.
Har det hittat mat så släpper det inte det frivilligt.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #3 skrivet: 07 jan-11 kl 00:37 »
Gick inte att se spår då jag har skottat o hållt på i dag .
Kan en katt vara skyldig ?
Dörren var öppen då jag skulle dit o ge vatten så jagville att katterna skulle gå in dit för natten .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #4 skrivet: 07 jan-11 kl 00:47 »
Jag har tagit in den andra kaninen nu men varför jag frågade om katt var för att mina katter var som vanligt inne i stallet o ingen var rädd eller konstig .

skogsbosse

• Norrbotten
« Svar #5 skrivet: 07 jan-11 kl 00:51 »
om det är nån av dina katter så borde det synas kring munnen och ev tassar..
det är inte lätt, när det är tungt.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #6 skrivet: 07 jan-11 kl 18:53 »
Jag kollade dom o en enda hade en liiten svagt rosa fläck på en tass o lite rosa bredvid munnen .
Men jag tror isf att han har varit dit o smakat efteråt.
Annars hade det varit så mkt mera blod han är vit i ansiktet o på halsen .
Brukar inte små rovdjur gå¨efter halsen o sen käka magen först?
Just att kaninen låg under en voljär där det är ca 30cm hög utesluter ju ett stort djur som varg  el hund.

timjan86

• Västergötland
« Svar #7 skrivet: 13 jan-11 kl 20:04 »
Min hund är i storlek med en flatcoated retriever och hon har inga problem att ta sig under vår säng som är 25-30 cm hög...
Skogsmästare med sambo, trädgårdsland, vedhög, kaniner, katt och jakthund.

Natha

• Blekinge
    • http://www.nathalies.n.nu/
« Svar #8 skrivet: 13 jan-11 kl 20:31 »
usch va tråkigt, beklagar,tror inte det är katten.
När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

http://nathalies-xenja7.blogspot.com

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #9 skrivet: 13 jan-11 kl 23:34 »
Min hund är i storlek med en flatcoated retriever och hon har inga problem att ta sig under vår säng som är 25-30 cm hög...
Nej men djuret ska hoppa över en boxdörr först o sen död kaninen under detta smala utrymme utan att dra fram den ...mysko tycker jag .

Margit

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 15 jan-11 kl 20:00 »
Nej men djuret ska hoppa över en boxdörr först o sen död kaninen under detta smala utrymme utan att dra fram den ...mysko tycker jag .

Iller? de tar sig in överallt, men det var ju en väldigt stor kanin den tog död på förstås. Jag tror som Skogsbosse.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #11 skrivet: 15 jan-11 kl 20:09 »
Nee inte iller . Hon låg faktiskt död under iller voljären ,jag föder upp illrar .

Margit

• Gäst
« Svar #12 skrivet: 16 jan-11 kl 00:29 »
Nee inte iller . Hon låg faktiskt död under iller voljären ,jag föder upp illrar .

OK men varför utesluter det en vild iller då? Eller en av dina som kommit ut?  ;)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #13 skrivet: 16 jan-11 kl 14:53 »
Jag vet hur det ser ut när en iller har dödat ett djur och en iller kan inte ha slitit av ruggraden på detta sätt .
Nepp mina kan inte ta sej ut alls . Bombsäkert hos dom , jag lärde mej den hårda vägen att inte underskatta illrar.

Lars på Solbacken

• Västergötland
« Svar #14 skrivet: 17 jan-11 kl 11:19 »

Om du säger att den slitit av ryggraden är det troligast en hund, varken mård, iller eller minkar gör så, ev. kanske en räv. Hunden försöker skaka livet av "kaninen" med ett grepp över ryggen, om det inte var så att ryggen var renäten och då kan det mycket väl vara katten.

/Lars
Jobbar för mångfald har Vadsbohöns, duvor,  hund "springer spaniel/wachtel" och bin, Trädgård, odling, blommor, fågelskådning, husbehov mm.
www.hovabrevduveklubb.n.nu     https://www.facebook.com/LarsiSolbacken/

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #15 skrivet: 17 jan-11 kl 12:21 »
Men hon vägde 10kilo ger sej en katt på ett sånt stort byte ?

larsanderss

• Fin figur som jag måste hägna mina ankor från
    • Östergötland
« Svar #16 skrivet: 17 jan-11 kl 13:15 »
Nån av katterna hemma överraskade (från skullen gissar jag) en hare som hoppat in i stallet o käkade från en öppen hösilagebal.......... den låg uppe på sadelkammartaket och var renäten på vänstersidan från nacken och ner mot bröstkorgen....... de kan ta större djur än jag trodde !! Tråkigt med kaninen !!

Lars A

Natha

• Blekinge
    • http://www.nathalies.n.nu/
« Svar #17 skrivet: 18 jan-11 kl 08:12 »
nja möjligtvis en vildkatt då??? för visst har väl dina katter nosat och träffat på dina kaniner innan el? mina katter har aldrig rört mina kaniner, snarare lekt me dem. och jag har släppt ut mina kaniner så de springer fritt i trädgården ibland har de tagit en tur ut i skogen, (inte långt då) grannens katt har varit och nosat på dem. så tror inte att det är katten.
När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

http://nathalies-xenja7.blogspot.com

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #18 skrivet: 18 jan-11 kl 13:17 »
Jag gissar på grannkatten eller vildkatten som stryker häromkring.
Mina katter är ju uppfödda på gården o känner kaninerna väl då dom brukar dela vattenskål.

Lars på Solbacken

• Västergötland
« Svar #19 skrivet: 19 jan-11 kl 11:10 »
Man ska inte underskatta en katt och kan den ta stora harar som jag vet att dom gör, katten äter mjukdelar på haren, den äter rent från ben, kan inte bita av senor t.ex. Men Hade den slitit av ryggen då tyder det på hund, det gör inte en katt.

/Lars
Jobbar för mångfald har Vadsbohöns, duvor,  hund "springer spaniel/wachtel" och bin, Trädgård, odling, blommor, fågelskådning, husbehov mm.
www.hovabrevduveklubb.n.nu     https://www.facebook.com/LarsiSolbacken/

Dela detta:

* Inloggade just nu

439 gäster, 2 användare
Ollefund, simon.arvestrand

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser